KPMG je i u 2011. nastavio s prošlogodišnjom analizom o svjetskim stopama poreza na dobit i indirektnim porezima.
"Na temelju ovogodišnjih rezultata, prilika za povratak na situaciju prije 2000. godine je prilično daleko te će se nastaviti globalni rebalans stopa poreza na dobit i indirektnih poreza. Multinacionalne kompanije trebaju osigurati pravu kombinaciju resursa za upravljanje porezom na dobit i indirektnim porezima kako bi uspješno ostali ispred ovog dugogodišnjeg trenda", ističe Wilbert Kannekens, KPMG-ov voditelj globalne grupe poreza na dobit.
"Globalni trend je hrvatska realnost", komentira Paul Suchar, partner u odjelu za porezno i poslovno savjetovanje KPMG-a u Hrvatskoj.
Hrvatska standardna stopa porezna na dobit od 2001. godine smanjena je na 20 posto dok je standardna stopa PDV-a povećana te očekujemo povećanje sniženih stopa PDV-a kao posljedicu pristupanja EU, ističe Suchar.
Iz KPMG-a napominju da istraživanje stopa poreza na dobit i indirektnih poreza, kao i prethodnih godina, u više od 125 zemalja svijeta donosi pregled i analizu globalnih trendova.
Od 125 zemalja iz cijelog svijeta istraženih od strane KPMG-a, Hrvatska je zabilježila višu stopu poreza na dobit od država koje su nedavno pristupile EU kao što su Bugarska sa 10 posto i Rumunjska sa 16 posto.
Hrvatska stopa također je viša od stopa članica EU u našoj neposrednoj blizini: Mađarske sa 19 posto, Češke sa 19 posto i Slovačke također sa 19 posto.
U neposrednom susjedstvu, Hrvatska je stopa ista kao i Sloveniji s 20 posto, ali osjetno viša nego u Srbiji sa 10 posto i Bosni i Hercegovini sa 10 posto, navode iz KPMG-a.
Dok globalna kretanja u prosječnim stopama poreza na dobit i PDV-a i poreza na promet daju uvid u veliku sliku, kada su u pitanju određene zemlje i opterećenja poreznih obveznika stvari treba detaljnije sagledati. Da bi usporedba zemalja bila valjana, stope poreza samo su polazna točka: ono što se stvarno treba uzeti u obzir su bruto iznosi poreza na dobit koji se obračunavaju i naplaćuju te bruto iznosi PDV-a kojeg multinacionalne kompanije obračunavaju i plaćaju, što predstavlja ukupni globalni korporativni iznos PDV-a kod kupnje, prodaje i PDV doznaka, napominju iz KPMG-a.
KPMG izvješće ukazuje da utjecaj imaju i drugi porezi ponajviše porez na dohodak, te porezi na imovinu. Multinacionalne kompanije trebaju oprezno analizirati sve ove troškove i njihovu interakciju. Planiranje poreznih troškova u ukupnim troškovima poslovanja, imovine i prihoda u različitim zemljama može, ističu iz KPMG-a, smanjiti ukupni globalni porezni teret.
"Hrvatski izazov predstavlja poticanje rasta i ulaganja u globalnom gospodarstvu, dok potencijalni investitori uzimaju u obzir kompletno porezno, pravno i administrativno okruženje kada donose odluku gdje ulagati", kaže Paul Suchar.