"Osim promišljanja o tome kako provoditi obrazovanje, izuzetno je važno promišljanje o tome kako pratiti tu provedbu, te kritički odmak i evaluacija, nakon čega slijedi novi ciklus promišljanja i strateškog djelovanja", kazala je prorektorica Sveučilišta u Zagrebu Blaženka Divjak. Ona je napomenula kako je Centar u deset godina postao središte izvrsnosti u interdisciplinarnim istraživanjima koja se tiču razvoja u području svih razina obrazovanja.
Osnovan u siječnju 2001. pod okriljem Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ), CIRO se u deset godina razvio u prepoznatljivu znanstvenu jedinicu za interdisciplinarna teorijska i empirijska istraživanja različitih obrazovnih fenomena i sustava. U deset godina, Centar je proveo niz znanstveno-istraživačkih projekata, razvio izdavačku djelatnost, započeo s realizacijom obrazovne funkcije, te razvio suradnju s više sveučilišnih institucija, vladinih agencija i nevladinih udruga u području odgoja i obrazovanja.
Koncipiran u prvome redu kao znanstvena institucija za pružanje znanstveno-istraživačke potpore tadašnjim reformskim procesima, s ciljem razvoja obrazovnih znanosti i unaprjeđivanja odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj, Centar danas temeljni naglasak stavlja na izvrsnost u provođenju znanstvenih projekata i promicanje primjene znanstvenih spoznaja, kao i suradnju s domaćim i međunarodnim institucijama u području obrazovanja.
Osnovne aktivnosti centra pokrivaju niz tematskih područja vezanih uz ustroj i funkcioniranje obrazovnog sustava, u prvome redu njegovu organizacijsku strukturu, te strateško planiranje i upravljanje sustavom, ali i nastavni kurikulum, primjenu načela jednakih mogućnosti i novih tehnologija u obrazovanju, te kontinuirano obrazovanje učitelja i nastavnika te druge.
Centar danas zapošljava 12 djelatnika a dosad je proveo ukupno 63 projekta, dijelom financirana od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH (MZOŠ), a dijelom od strane drugih domaćih i stranih naručitelja. Izdano je sedam znanstvenih monografija, niz radova i publikacija, te brojni znanstveni radovi u domaćim i stranim časopisima.
Divjak je naglasila da CIRO svojim aktivnostima i rezultatima, te zagovaranjem socijalne komponente obrazovanja, na poseban način doprinosi razvoju obrazovnih znanosti i promiče primjenu znanstveno-istraživačkih spoznaja u razvoju cjelokupnog obrazovnog sustava. "Osim provođenja samih znanstvenih istraživanja, za ovaj je centar karakterističan angažman izvan područja uskog znanstvenog istraživanja i objave. To ustrajno zagovaranje socijalne komponente obrazovanja, angažman na promjenama i utjecaj na razvoj, te izuzetno velika potreba za interdisciplinarnošću, ogledaju se u projektima koje centar provodi", kazala je.
Ravnateljica IDIZ-a Branislava Baranović osvrnula se na temeljnu funkciju Centra, a to je istraživanje u području obrazovanja i poticanje razvoja obrazovnih znanosti s ciljem osiguranja temeljnih znanstvenih i stručnih ekspertiza za donošenje odluka u prosvjetnoj politici i razvoju obrazovanja, naglasivši da se njegov rad i uspjeh temelje na suradnji, komplementarnosti, te partnerstvu s domaćim i međunarodnim institucijama.