Koristi hrvatskih poduzetnika ovisit će također o stupnju njihove pripremljenosti koja prvenstveno ovisi o poznavanju europskih propisa i mogućnosti korištenja sredstava iz fondova EU-a, rekao je savjetnik direktora za poduzetništvo i politiku malog i srednjeg poduzetništva u Općoj upravi za poduzetništvo i industriju Europske komisije Christian Weinberger.
Na nekoliko primjera on je pokazao kako su poduzetnici iz zemalja zadnjeg kruga proširenja ostvarili niz pogodnosti. U Poljskoj je eksponencijalno povećan pristup financiranju nalog i srednjeg poduzetništva kroz strukturne fondove. U Sloveniji je zahvaljujući suradnji tamošnjih institucija i Europske komisije moguće otvoriti tvrtku za jedan dan i to bez troškova, a u Bugarskoj su postignuti znatni uspjesi u mikrokreditiranju.
Paolo Berizzi iz Delegacije Europske unije u Hrvatskoj upozorava da je 21 mjesec od planiranog ulaska Hrvatske u EU relativno kratko razdoblje koje treba biti iskorišteno za konkretne pripreme.
Za hrvatske male poduzetnike jedinstveno tržište je golema prilika koja može, ali i ne mora biti iskorištena, što ovisi o njima samima, poručio je Berizzi.
Na konferenciji o iskustvima poduzetnika nakon ulaska u EU izlagao je i gospodarski savjetnik u veleposlanstvu Češke u Zagrebu Tomaš Kuchta koji je naglasio da se većina strahova iz predpristupnog razdoblja pokazala neosnovanim. U Češkoj, kaže Kuchta, nakon ulaska nisu povećane cijene, izvoz je rastao po visokim stopama, a uvozni proizvodi nisu istisnuli češke s polica dućana.
Konferencija "Iskustva malih i srednjih poduzeća nakon ulaska u EU" središnje je događanje u Hrvatskoj u sklopu Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva 2011. (European SME Week 2011) koji se održava od 3. do 9. listopada 2011.
Europski tjedan malog i srednjeg poduzetništva je europska komunikacijska kampanja koja se održava u 37 država sudionica Okvirnog Programa za konkurentnost i inovacije (Competitiveness and Innovation Framework Programme).