Istaknuto je to na današnjem predstavljanju prvog nacionalnog istraživanja Hrvatski kvocijent inovativnosti (HKI) o stanju inovativnosti hrvatskih tvrtki koje su po metodologiji najbolje međunarodne prakse od veljače do svibnja ove godine proveli tvrtka Sense Consulting, tjednik Lider i veleučilište Vern.
Uz inovacije HKI je kod tvrtki rangirao i sustavnu izgradnju, upravljanje i učinkovitu primjene poslovnih inovacijskih postupaka, procesa i modela koji dovode do stvaranja inovativnih proizvoda i usluga.
Iako su online upitnici poslani velikom broju tvrtki odazvalo se 119, od kojih osam velikih, 23 srednje i 88 malih, a kako im je dana mogućnost da se odluče žele li javnu objavu rangiranja i rezultata ili samo izvješća za sebe većina ih se odlučila da to bude samo za njih.
Tako zapravo javnost ne može dobiti uvid u ukupne rezultate, ali su na današnjem predstavljanju istaknute tvrtke s najvišim inovacijskim kapacitetima među onima koje su sudjelovale u istraživanju.
To su Ericsson Nikola Tesla među velikim tvrtkama, Brodarski institut među srednjim, a među malim informatička tvrtka Citus iz Zagreba, koje su danas dobile i priznanja organizatora. Ostalim tvrtkama izradit će se posebna izvješća koja će uz rang sadržavati i konkretne preporuke stručnjaka što mogu učiniti za poboljšanje inovacijskih kapaciteta.
Predsjednik Uprave Sense Consultinga Vedran Antoljak zanimljivim je označio što je oko 68 posto tvrtki navelo da su im inovacije među tri prioriteta u poslovanju, a njih 60 posto da nemaju inovacijski kapacitet.
To po njemu pokazuje još uvijek prisutno nerazumijevanje samog inovacijskog sustava, kao i važnosti ulaganja u to.
Dekan Verna Goran Radman naglasio je i da je za tvrtke ključno razvijati sposobnost sustavnog poduzimanja aktivnosti koje potiču inovativnost i vode stvaranju koristi i komercijalizacije inovacija. Bez toga mogu samo čekati kraj, odnosno pokušavati održati postojeće pozicije, ali sigurno neće napredovati, smatra Radman. Poručuje da samo tvrtke koje su efikasne i originalne u odnosu na druge mogu pronaći i održati mjesto na tržištu.