Organizatori te konferencije, koja je, po riječima ministra Bajsa, dogovorena prije godinu dana, su UNWTO i Ministarstvo turizma, dok su u pripremu i provedbu aktivno uključeni i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) te hrvatske putničke agencije i hotelijeri koji su za sudionike priredili i niz programa za obilazak Hrvatske dva-tri dana prije i poslije održavanja konferencije.
Tom konferencijom UNWTO želi, kako naglašava Bajs, postići pomak u prezentiranju turizma u medijima da bude više u glavnim vijestima i na naslovnicama, a cilj je i jače pozicioniranje turizma u medijskim planovima te općenito unaprijeđenje medijske pokrivenosti turizma kao sektora važnog za gospodarski rast i održiv razvoj, otvaranje radnih mjesta, prevladavanje siromaštva, održavanje biološke i sve druge raznolikosti i drugog.
Među sudionicima i predavačima na konferenciji se očekuju stručnjaci i izvjestitelji iz brojnih svjetskih medijskih kuća poput CNN-a, koji je i službeni medijski partner, te Time magazina, The Guardiana i drugih.
S obzirom da će se na konferenciji općenito dosta govoriti o važnosti komuniciranja o turizmu, kao i primjeni novih tehnologija i društvenih medija, kao predavači i sudionici, uz turističke i medijske, očekuju se i predstavnici PR agencija.
Ministar Bajs ističe i da će se na konferenciji donijeti i tzv. zagrebačka deklaracija koja će na svjetskoj razini definirati određene preporuke za medije i turizam, a očekuje se i da će se glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai sresti s predstavnicima hrvatskog turističkog sektora i hrvatske Vlade.
Hrvatska je članica UNWTO-a od 1993., a zadnjih nekoliko godina s tom je specijaliziranom agencijom UN-a za turizam intenzivirala komunikaciju i suradnju na više područja.