FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U Zagrebu počelo snimanje novog filma Petera Greenawaya

ZAGREB, 1. kolovoza 2011. (Hina) - Istaknuti britanski filmski redatelj Peter Greenaway svoj novi film "Goltzius and the Pelican Company" snima u Zagrebu, dok se u prvom filmu ciklusa Dutch Masters, "Nightwatching" iz 2007., bavio Rembrandtom, sada u središte stavlja epizodu iz života Hendrika Goltziusa, nizozemskog slikara, crtača i jednog od najcjenjenijih gravera na prijelazu 16. i 17. stoljeće, izvijestio je danas Hrvatski audiovizualni centar (HAVC).

Greenawayov film, čije je snimanje u Zagrebu počelo sredinom prošloga tjedna, nastaje u produkciji nizozemske produkcijske kuće Kasander Film, zagrebačke MP filmske produkcije, francuske kuće CDP i britanske F&ME, a sufinancirao ga je, među ostalima, i HAVC.

Radnja filma smještena je u zimu 1590., kad Goltzius u dvorcu na Rajni pregovara s bogatim alzaškim plemićem koji bi mu trebao osigurati sredstva za izradu tiskarske preše, na kojoj bi otisnuo erotizirane verzije ilustriranih starozavjetnih priča. Plemićev dvor, opčinjen zavodljivim Goltziusovim pričama, natopljenim motivima incesta, preljuba, i silovanja, polako tone u zamku pobuđene požude, a time i u sukob s religijskim krugovima, stoji u obavijesti HAVC-a.

Goltziusa glumi nizozemski glumac i pjesnik Ramsey Nasr, a u ostalim su ulogama američki glumac F. Murray Abraham ("Amadeus", "Svi predsjednikovi ljudi", "Lice s ožiljkom") i francuska glumica Kate Moran, talijanski glumac Pipo Delbono.

Od hrvatskih glumaca u filmu su Nada Abrus, Katja Zubčić, Goran Grgić, Enes Vejzović, Duško Valentić, Milan Pleština, Tvrtko Jurić, Vedran Živolić, Samir Vujčić i Goran Bogdan. U kreativnom dijelu filma sudjeluje 60 hrvatskih filmskih djelatnika.

Peter Greenaway zapamćen je po filmu "Kuhar, lopov, njegova žena i njezin ljubavnik" iz 1989., a dotad je kultni status gradio filmovima "Crtačev ugovor" (1982.), "Trbuh arhitekta" (1987.) i "Davljenje po brojevima" (1988.). Posljednjih godina posvetio se multimedijalnim projektima, kombiniranju književno-historiografske, izložbene i filmske umjetnosti te internetskih platformi.

Njegovu digitalnu istragu slike "Svadba u Kani" manirističkog majstora Paola Veronesea, koja je prikazana u sklopu Venecijanskog bijenala 2009., kritičar "The New York Timesa" nazvao je jednim od "najboljih predavanja iz povijesti umjetnosti svih vremena".

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙