"Većina distributera prijavila je svoje cjenike na najvišoj dozvoljenoj razini cijena, osim Ine koja svoje cijene nije mijenjala. Takva odluka je posljedica poslovne politike Ine u koju se Ministarstvo ne miješa", odgovorili su iz Ministarstva gospodarstva na upit o aktualnim cijenama naftnih derivata i nekim špekulacijama kako je vlada utjecala na Inu da ne povisi cijene derivata.
Te je špekulacije danas u Rijeci odbacila i premijerka Jadranka Kosor. "Ina samostalno odlučuje i ima pravo odlučivati o tome kad, s obzirom na sve uvjete, treba podići ili eventualno spustiti cijenu goriva", kazala je.
Iz Ministarstva gospodarstva podsjećaju da cijene određuju distributeri/trgovci u skladu s Pravilnikom o utvrđivanju cijena naftnih derivata te da Ministarstvo "samo kontrolira da li su te cijene utvrđene u skladu s Pravilnikom, odnosno one moraju biti ispod ili na najvišoj razini cijena utvrđenih Pravilnikom".
Iz Ine, čije su cijene sada niže od ostalih distributera, tek su kratko odgovorili kako maloprodajne cijene korigiraju sukladno Pravilniku "te se u tom smislu Inine cijene nalaze u dozvoljenom rasponu".
Druge naftne kompanije ne žele komentirati poslovne aktivnosti konkurencije i ističu da se i same pridržavaju Pravilnika.
Tako iz OMV-a Hrvatska navode da se prilikom promjene svojih maloprodajnih cijena naftnih derivata "striktno pridržavaju odredbi Pravilnika o utvrđivanju cijena naftnih derivata" te da, "kao stvar principa, OMV ne komentira poslovne aktivnosti drugih kompanija".
Ina nije mijenjala ni svoje cijene dizelskih goriva pa eurodizel BS i dalje prodaje po 8,57 kuna po litri, a eurodizel BS class po 8,62 kune, dok su ostale veće kompanije cijene svojih eurodizela povećale oko tri posto, a najviša im je cijena eurodizela BS 8,87 kuna.
Distributeri nude i različite vrste goriva, najčešće s većim brojem oktana (98 i 100) ili s dodatkom aditiva, a u najnovijem je poskupljenju cijenu od deset kuna premašio OMV-ov benzin eurosuper 100 BS carrera koji se prodaje po 10,03 kune po litri.
Iz OMV-a Hrvatska objašnjavaju da je taj njihov benzin "najkvalitetniji i jedini 100-oktanski benzin na hrvatskom tržištu, ima bolju energetsku iskoristivost, produljuje životni vijek vozila i, između ostalog, smanjuje emisije štetnih tvari".
Cijene naftnih derivata u Hrvatskoj se korigiraju svakih 15 dana na temelju Pravilnika o utvrđivanju cijena naftnih derivata, a korekcija ponajviše ovisi o kretanju cijena derivata na tržištu Mediterana i kretanju tečaja dolara prema kuni. Po pravilniku, najviše je dopušteno maksimalno dvotjedno povećanje ili smanjenje cijena tri posto u odnosu na prijašnju maksimalno dopuštenu razinu maloprodajne cijene.
Iz Ministarstva gospodarstva podsjećaju da je u tijeku donošenja izmjene Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata. "Nakon donošenja tog Zakona donijet će se i novi Pravilnik o utvrđivanju cijena naftnih derivata kojim će formiranje cijena biti liberalnije nego do sada i baš zbog toga će se najviše razine cijena dozvoljene Pravilnikom objavljivati na web stranicama Ministarstva", kažu u resoru gospodarstva.