Izložbu je otvorio ministar kulture Božo Biškupić rekavši da je taj kulturni događaj najljepši božićni dar ljubiteljima umjetnosti, ali i podsjetnik da još nismo vratili dug Babićevoj svestranoj osobnosti. Jer, istaknuo je Biškupić, Babić je kao Europljanin i građanin svijeta uvijek zadržao kontakt s hrvatskom sredinom i kao rijetko koji slikar dao svojoj zemlji i narodu hommage ciklusom "Rodni kraj", koji pak potvrđuje njegovu ključnu tezu o hrvatskom tipičnom i neponovljivom izrazu.
Ravnateljica Moderne galerije Biserka Rauter Plančić napomenula je da su od posljednje Babićeve retrospektive protekla tri i po desetljeća čemu je razlog složenost umjetnikova opusa dok je pak, dodala je, antologijski pristup rezultat nedostatnoga izložbenog prostora pa nije moguć sveobuhvatan prikaz.
Moderna galerija počela je priređivati retrospektivu tijekom prošle godine i za obradu pojedinih segmenata umjetnikova opusa - slikarstvo, grafiku, crteže, okupila autorski tim u sastavu: Ivanka Reberski (slikarstvo), Libuše Jirsak (knjižna oprema, plakati i postavi) te Lada Bošnjak Velagić (scenografija), a izložbu je potaknula Biserka Rauter Plančić.
Izložbu prati i opsežan katalog koji su pripremile autorice izložbe, a koncept i dizajn postava izložbe i pripremu kataloga potpisuje Studio Rašić.
Pored izložaka u vlasništvu Moderne galerije, čiji je Ljubo Babić bio prvi kustos i autor njezina inauguralnoga postava, izložena su i djela iz fundusa Muzeja suvremene umjetnosti, Kabineta grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU), Grafičke zbirke Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, Umjetničke galerije u Splitu, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Galerije likovnih umjetnosti u Osijeku, Gradskog muzeja u Varaždinu te privatnih kolekcija iz Hrvatske i inozemstva.
Ivanka Reberski istaknula je da je Babićev likovni opus neprijeporno jedan od najkompleksnijih i bez presedana u hrvatskoj umjetničkoj praksi međuratne epohe. Antologijski odabir donosi pregled njegovih prvih samoukih radova do dolaska u Muenchen, nastupa na povijesnoj izložbi grupe Medulić, preko muenchenskih i pariških iskustava te ekspesionizma, akvarela nastalih na putu u Španjolsku 1920., Babića u kontekstu "novih realizama" dvadesetih godina prošloga stoljeća, kao i njegove teze o "našem izrazu" iz ciklusa "Rodni kraj" te radova posljednjih desetljeća stvaralaštva
Izložba će biti otvorena do 27. ožujka iduće godine.