Konferencija je okupila više od 300 domaćih i stranih sudionika, većinom predstavnika struke i medija, kojima se video linkom obratio i visoki pokrovitelj konferencije hrvatski predsjednik Ivo Josipović.
Istaknuvši da je komunikacija jako važna u svim profesijama, kao i društveno odgovorno poslovanje i komuniciranje, što je i glavna tema konferencije, Josipović je naglasio i važnost strateškog osmišljavanja komuniciranja. Važnim smatra, kako je kazao, i on line odnosno sve prisutnije virtualno komuniciranje.
Na konferenciji je istaknuto da je u Hrvatskoj sve više mladih ljudi koji se bave strukom odnosa s javnošću, kao i da ima sve više obrazovnih institucija koje u svoje programe uvode ili su već uvele takav studij.
Programska direktorica konferencija Ksenija Renko naglasila je da krizno vrijeme postavlja nove izazove pred tu struku, od toga da treba biti učinkovitiji s manjim budžetima, do toga da se ne smije zaboraviti na etičnost i financijsku odgovornost.
O važnosti odnosa s javnošću u privatnom sektoru odnosno kompanijama govorio je predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) i predsjednik Uprave Kraša Nadan Vidošević, a u državnoj upravi načelnik Odnosa s javnošću Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) Krunoslav Borovec koji je prošle godine proglašen i komunikatorom godine.
Svjetske i europske trendove u komunikacijama iznio je PR stručnjak i profesor Sveučilišta u Ljubljani Dejan Verčič, koji je i dio istraživačkog tima koji na razini Europe zadnje četiri godine vodi projekt europskog monitoringa o strategiji komuniciranja. Dio projekta je i svakogodišnje istraživanje o stanju i očekivanjima PR struke koje su ove godine proveli u ožujku u 46 zemalja s oko dvije tisuće profesionalaca-praktičara.
Najvažnijim rezultatom Verčić je označio što je njih više od 69 posto zadovoljno poslom koji obavljaju, pri čemu ih 82 posto to objašnjava zanimljivošću i raznolikošću tog posla. Međutim, problemom drži što ih još uvijek dosta, oko 72 posto, odnose s javnošću smatra važnim za pomoć u oblikovanju imiđa, ali ne i za upravljanje organizacijama i definiranje strateških ciljeva.
Vjeruju i da će u idućim godinama on line komuniciranje i on line mediji nadvladati komunikaciju 'licem u lice' i tiskane medija, kao i da će najvažniji segment u struci i dalje ostati korporativno komuniciranje.
(Hina) xtam yds