Indeks poslovnog optimizma Hlipo, koji u suradnji izrađuju agencija za istraživanje tržišta Hendal i poslovni tjednik Lider, za studeni iznosi 114,5, odnosno viši je za 14,5 indeksnih poena u odnosu na početak godine.
Pritom se kao najoptimističniji gospodarski sektori ističu prijevoz i turizam, s vrijednošću indeksa od 124, odnosno 122,5.
Maruška Vizek s Ekonomskog instituta u Zagrebu to pojašnjava činjenicom da sektor prometa, posebice telekom, cestovni i zračni prijevoz, ove godine bilježe rekordnu razinu rasta bruto dodane vrijednosti, od 9 posto.
Optimizam turističkih djelatnika pak pojašnjava sezonskim utjecajem nadolazećih blagdana, kao što je to uobičajeno i uoči Uskrsa te glavne ljetne sezone.
Nešto niže vrijednosti indeksa, no uz još uvijek izraženi optimizam, bilježi se u proizvodnji (116,5) i građevinarstvu (15,1 posto), dok je najpesimističnija trgovina (103,3).
Vizek drži da je razlog pesimizmu trgovaca nizak rast plaća, pa time i mali rast osobne potrošnje.
Dodala je kako indeks Hlipo, kao sekundarni statistički pokazatelj, vrlo dobro prati službene pokazatelje, zbog čega je realno za očekivati i da će se optimizam iskazan unazad šest mjeseci u ovoj anketi odraziti i na gospodarske pokazatelje, pa je realno za očekivati da će stopa rasta BDP-a u trećem tromjesečju ove godine iznositi 4,5 do 5 posto.
Istraživanje se provodi na uzorku od 400 poduzeća u Hrvatskoj na razini odgovornih osoba (direktora) za donošenje poslovnih odluka iz segmenta proizvodnje, građevinarstva, trgovine, turizma te prijevoza i usluga.