FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Akademija o 15. obljetnici katoličkog vjeronauka u školama

ZAGREB, 15. prosinca 2006. (Hina) - U povodu 15. obljetnice katoličkoga vjeronauka u školi danas je u zagrebačkom kazalištu "Komediji" održana svečana akademija kojoj su bili nazočni ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac, zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić, apostolski nuncij Francisco Javier Lozano, biskupi, vjeroučitelji i svećenici.
ZAGREB, 15. prosinca 2006. (Hina) - U povodu 15. obljetnice katoličkoga vjeronauka u školi danas je u zagrebačkom kazalištu "Komediji" održana svečana akademija kojoj su bili nazočni ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac, zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić, apostolski nuncij Francisco Javier Lozano, biskupi, vjeroučitelji i svećenici.

Kardinal Bozanić je u govoru istaknuo da je vjeronauk u školi, kao predmet, od iznimne važnosti za Crkvu te da je u 15 godina puno učinjeno od strane Crkve i škole za uvođenje i unaprjeđenje vjeronauka.

"Škola koja želi promicati cjelovitoga čovjeka i autentičnu kulturu, ne može zanemariti religioznu i duhovnu dimenziju", rekao je dodavši da religija nije usputna čovjekova stvarnost ili tranzicijski kulturni fenomen, već trajna vrijednost svake kulture.

Govoreći o aktualnim dokumentima koji ističu da škola želi biti u službi unaprjeđenja gospodarstva, a društvo se treba temeljiti na znanju, kardinal je rekao kako sama znanstvena i tehnička osposobljenost, bez odgovarajuće moralne sposobnosti, ne će donijeti bolju budućnost ni pojedincu ni ljudskoj zajednici.

"U tom smislu, vjeronauk ima nezamjenjivu i nezaobilaznu ulogu unutar našeg školskog sustava", napomenuo je kardinal, dodavši da bi njegova uloga i mjesto još više trebali biti istaknuti u međuodnosu s drugim predmetima i odgojno-obrazovnim područjima te u nacionalnom sustavu koji je Ministarstvo znanosti počelo izrađivati.

Ministar Dragan Primorc je istaknuo kako vjeronauk treba doživjeti kao obogaćenje, kao doprinos cjeloživotnom obrazovanju, jer on čini školu otvorenom prema onim vrijednostima koje su nažalost 50 godina bile promatrane kao nešto neprirodno.

Podsjetio je da po neslužbenim podatcima oko 87 posto djece pohađa vjeronauk u osnovnim školama i oko 75 posto u srednjim školama.

Danas kada je više nego ikada potrebno govoriti o dijalogu između vjere i znanosti, Primorac smatra da je pravo djeteta koje krene u osnovnu školu sudjelovati u tom procesu ili barem razmišljati o njemu.

Vjeronauk je u cijelosti usklađen s HNOS-om, ustvrdio je Primorac, dodavši da je za to bilo potrebno puno promišljanja.

Đakovački i srijemski biskup Marin Srakić podsjetio je na vrijeme kad je komunistički režim ukinuo vjeronauk u školama. Budući da se laici tada nisu smjeli izlagati opasnosti, vjeronauk u Crkvi preuzele su redovnice zajedno sa svećenicima koji su bili istjerani iz škola i drugih odgojnih ustanova, rekao je.

Nakon što je vjeronauk 1991. uveden u škole, kako je dodao biskup, i na području odgoja Crkva se vratila svome narodu uz koji je uvijek stajala, pa i u najtežim časovima njegove slavne, ali i tragične povijesti.

Akademija je priređena u organizaciji Vijeća za katehizaciju HBK-a i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙