Pritom je Hrvatska, prema riječima Vladimira Prevedena iz Roland Bergera, jedina zemlja jugoistočne Europe u kojoj su menadžeri za poslovni uspjeh na prvo mjesto stavili potrebu reforme javnog sektora te jedina zemlja koja svoj sustav obrazovanja smatra lošim.
Stoga su hrvatski menadžeri kao tri glavne mjere koje bi olakšale njihovu poslovnu poziciju naveli jasno definiranu i implementiranu Vladinu strategiju, promjene u sustavu edukacije te nacionalnu identifikaciju.
U istraživanju, koje je provedeno u prvoj polovici ove godine u Hrvatskoj, Poljskoj, Češkoj, Austriji, Mađarskoj i Rumunjskoj, intervjuirano je 146 menadžera tvrtki koje u svojoj zemlji imaju najveći poslovni utjecaj, a rezultati su pokazali kako su hrvatski menadžeri najlošije ocijenili svoj trenutni poslovni položaj.
Ipak, istodobno su iskazali najveći optimizam glede ekonomskog stanja u narednih deset godina, odnosno pokazalo se da oni očekuju najveći napredak u tom razdoblju.
Istraživanje je pokazalo i vrlo veliku ovisnost hrvatskih tvrtki o domaćem tržištu, što Preveden drži zabrinjavajućim, s obzirom na nedostatnu veličinu domaćeg tržišta.
Istodobno, hrvatski su menadžeri najpoželjnijim tržištima za internacionalizaciju svog poslovanja ocijenili Rusiju i Ukrajinu, a najviše u regiji su ocijenili i značaj tržišta zapadne Europe, no Preveden to također drži nepovoljnim, s obzirom da je to tržište već jako zasićeno i drži visoku cjenovnu razinu. Širenje poslovanja u Aziju, pak, gotovo uopće ne zanima hrvatske menadžere.
Temeljem tih rezultata u Roland Bergeru procjenjuju da hrvatske tvrtke imaju na raspolaganju četiri strategije za poboljšanje poslovanja - postati visoko specijalizirani lider u određenoj niši tržišta, ostati mala lokalna tvrtka koja posluje s inopartnerima, postati regionalni vođa tj. središte za neki gospodarski sektor ili postati međunarodni 'igrač', kao što je primjerice Podravka.
Pritom je Preveden upozorio kako hrvatskim tvrtkama u širenju poslovanja u regiji veliku prijetnju predstavljaju strane tvrtke koje već 'osvajaju' tržišta regiji (MOL, Lukoil, Strabag, Metro, Billa, Mercator i sl.).
Ujedno je istaknuo da u stvaranju povoljnog poslovnog okruženja tvrtke i države moraju usko surađivati, odnosno da tvrtke moraju pružati inspiraciju i motivaciju državi, koja pak svojim djelovanjem, primjerice kroz zakone, mora olakšati poslovanje tvrtkama.