Istraživanje, provedeno među 107 tvrtaka iz Češke, Madžarske, Poljske, Rumunjske i Hrvatske, među kojima su i INA, Holcim, Allianz, Helios osiguranje, Henkel, Mercator i drugi, pokazalo je da ih je gotovo 90 posto izradilo strategiju nabave, koja je dio korporativne strategije.
U Hrvatskoj je takvih tvrtaka 78 posto, kojima je najvažniji uvjet za odabir dobavljača cijena usluga, a samo ih petina, po istraživanju, ima sustav poticaja za svoje nabavljače, kojih je u prosjeku više nego u tvrtkama u regiji, ali im je veći i opseg posla, t.j. vrijednost nabava.
Po podatcima istraživanja 78 posto ispitanih hrvatskih tvrtaka prati i mjeri rezultate nabave, a u cijelom uzorku takvih je tvrtaka 93 posto.
Područje nabave u zadnje je vrijeme, kako je istaknuto, postalo vrlo bitno, o čemu govori podatak da su nabavni odjeli u čak 36 posto tvrtaka u razini uprave ili izvršnog odbora.