Djeca su ciljana skupina industrije oglašavanja od najmlađe dobi, a prema nekim istraživanjima, do osme godine života djeca samostalno donose većinu svojih odluka o kupovini, kaže se u priopćenju pravobraniteljice za djecu.
Psiholozi ističu da agresivna promidžba usmjerena prema djeci šteti osjećajima koje imaju prema sebi samima i uči ih da presudnima smatraju materijalna dobra.
Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je zabranjeno "oglašavanje koje prouzrokuje ili bi moglo prouzročiti tjelesnu, duševnu ili drugu štetu u djece, koje djeci upućuje poruke i dijelove poruka kojima se iskorištava ili zlorabi, ili bi se mogla zlorabiti, njihova lakovjernost ili pomanjkanje iskustva".
Direktiva Europske komisije iz 2005. kao agresivno poslovno djelovanje izričito navodi "uključivanje u oglas izravnog nutkanja djece na kupnju oglašavanih proizvoda, odnosno uvjeravanje roditelja ili drugih odraslih osoba da za djecu kupe oglašavane proizvode".
Slijedom toga, pravobraniteljica smatra nedopustivim reklamiranje proizvoda na mjestima u kojima pretežito borave djeca, kao što su škole, vrtići, dječje sportske i kulturne priredbe, ali i agresivne kampanje čiji je cilj potaknuti djecu na što veću kupovinu.
Slijedom pritužbe koju je Ured pravobraniteljice zaprimio od roditelja iz Šibensko-kninske županije, uz oglašavanje i agresivnu medijsku kampanju jednog trgovinskog lanca u školama Šibensko-kninske županije, pravobraniteljica za djecu pozvala je Upravu dotičnog trgovinskog lanca da obustavi navedenu kampanju.
Isto tako, pozvala je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa da djeluje tako da marketinškoj industriji nema mjesta u školama i vrtićima, te Državni inspektorat da postupi sukladno članku 90. Zakona o zaštiti potrošača, kaže se u priopćenju.