FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Pravobraniteljica za djecu upozorava na agresivno reklamiranje upućeno djeci

ZAGREB, 17. studenog 2006. (Hina) - Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić pozvala je danas oglašavače, medije, roditelje i dr. da učine sve kako bi izbjegli agresivno ili negativno reklamiranje upućeno djeci, osobito u predblagdansko vrijeme kada je javnost posebice izložena svakakvim reklamama.
ZAGREB, 17. studenog 2006. (Hina) - Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić pozvala je danas oglašavače, medije, roditelje i dr. da učine sve kako bi izbjegli agresivno ili negativno reklamiranje upućeno djeci, osobito u predblagdansko vrijeme kada je javnost posebice izložena svakakvim reklamama.

Djeca su ciljana skupina industrije oglašavanja od najmlađe dobi, a prema nekim istraživanjima, do osme godine života djeca samostalno donose većinu svojih odluka o kupovini, kaže se u priopćenju pravobraniteljice za djecu.

Psiholozi ističu da agresivna promidžba usmjerena prema djeci šteti osjećajima koje imaju prema sebi samima i uči ih da presudnima smatraju materijalna dobra.

Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je zabranjeno "oglašavanje koje prouzrokuje ili bi moglo prouzročiti tjelesnu, duševnu ili drugu štetu u djece, koje djeci upućuje poruke i dijelove poruka kojima se iskorištava ili zlorabi, ili bi se mogla zlorabiti, njihova lakovjernost ili pomanjkanje iskustva".

Direktiva Europske komisije iz 2005. kao agresivno poslovno djelovanje izričito navodi "uključivanje u oglas izravnog nutkanja djece na kupnju oglašavanih proizvoda odnosno uvjeravanje roditelja ili drugih odraslih osoba da za djecu kupe oglašavane proizvode".

Slijedom toga, pravobraniteljica smatra nedopustivim reklamiranje proizvoda na mjestima u kojima pretežito borave djeca, kao što su škole, vrtići, dječje sportske i kulturne priredbe, ali i agresivne kampanje čiji je cilj potaknuti djecu na što veću kupovinu.

Slijedom pritužbe koju je Ured pravobraniteljice zaprimio od roditelja iz Šibensko-kninske županije, uz oglašavanje i agresivnu medijsku kampanju jednog trgovinskog lanca u školama Šibensko-kninske županije, pravobraniteljica za djecu pozvala je Upravu dotičnog trgovinskog lanca da obustavi navedenu kampanju.

Isto tako, pozvala je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa da djeluje tako da marketinškoj industriji nema mjesta u školama i vrtićima, te Državni inspektorat da postupi sukladno članku 90. Zakona o zaštiti potrošača, kaže se u priopćenju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙