Simpozij je priređen u povodu 100. obljetnice rođenja trojice hrvatskih skladatelja čija su djela obilježila 20. stoljeće.
U ime HAZU-a, skup koji je okupio 20 muzikologa, povjesničara i glazbenih kritičara, pozdravili su akademik Pavle Dešpalj, potpredsjednik HAZU-a, te tajnik Razreda za glazbenu umjetnost i muzikologiju akademik Ivan Supičić. Obojica su istaknula važnost tih obljetnica u hrvatskoj glazbi 20. stoljeća te su napomenuli da će skup potaknuti daljnja istraživanja njihovih djela.
U svom izlaganju Zlatne pedesete u djelima generacije 1906. muzikologinja Eva Sedak naglasila je da su pedesete godine prošloga stoljeća zanimljive za sva tri skladatelja koji su u svojim djelima bili nositelji inovacija u glazbi toga doba, poglavito modernizma. Bilo je to doba kada je u Europi i kod nas nominalno na vlasti bila ideologija i modernizmu posve neprijateljska duhovna klima, naglasila je Sedak.
Sanja Majer Bobetko govorila je o glazbenom spisateljstvu Brkanovića, Cipre i Papandoupla, o tome kako su sva trojica počela stvarati u razdoblju između dva svjetska rata, a zajedničko im je i to što su se u glazbenoj kritici angažirali u promidžbi nacionalnog smjera. Njihovi su tekstovi za današnje generacije vrijedni glazbeno-povijesni izvori, dodala je.
Zoran Kravar s Odsjeka komparativne književnosti zagrebačkog Filozofskog fakulteta predstavio je književne izbore Brkanovića, Cipre i Papandopula.
Na skupu će se rasvijetliti važnost najznačajnijih djela trojice glazbenika, među kojima su Papandopulova "Hrvatska misa", Ciprin "Peti gudački kvartet" te Brkanovićev "Ekvinocij".
U sklopu simpozija, a u organizaciji Hrvatskog društva skladatelja, večeras će se u Preporodnoj dvorani u Opatičkoj održati koncert s djelima Brkanovića, Papandopula i Cipre.