Prodaja namirnica iz organskog uzgoja bilježi snažan rast širom svijeta i očekuje se da će u 2006. taj sektor ostvariti prihode od ukupno 40 milijardi dolara, ističe se u studiji Organic Monitora pod naslovom "Svjetsko tržište za hranu i pića iz organskog uzgoja".
Nedostatna ponuda najjasnije se osjeća u regiji Sjeverne Amerike gdje su prazne police u trgovinama već postale uobičajene. No, ove će godine i pojedine europske zemlje zabilježiti uska grla u opskrbi zbog snažnog rasta potražnje.
Najozbiljniji nedostatak u ponudi bilježi se u kategoriji mesnih i mliječnih proizvoda iz organskog uzgoja, koji se u međuvremenu pokušava premostiti uvozom iz Australije i azijskih zemalja kao i Južne Amerike.
Voće i povrće spada u kategoriju najpopularnijih namirnica iz organskog uzgoja. Prihodi od njihove prodaje čine čak trećinu ukupnih prihoda od prodaje tih namirnica. Na drugom su mjestu mliječni proizvodi i napitci, stoji u izvješću Organic Monitora.
Posebno se ističe jaz između organske proizvodnje s jedne i njihove konzumacije s druge strane, budući da se snažna potražnja bilježi ponajprije u bogatim zemljama, pri čemu se ističu u prvom redu pojedine regije u Švicarskoj, SAD-u i Singapuru.
Najsnažniji rast proizvodnje takvih namirnica bilježi se pak u zemljama u razvoju pa se u razdoblju od 2000. u Južnoj Americi, Aziji i Africi bilježe troznamenkaste stope rasta površine za organski uzgoj dok se u drugim zemljama stope rasta kreću uglavnom u dvoznamenkastom rasponu.
Izvješće otkriva i duboku podijeljenost svjetske industrije namirnica iz organskog uzgoja oko standarda pa svako od tri najveća tržišta - europsko, sjevernoameričko i azijsko - ima svoje standarde, čija različitoj osjetno otežava trgovinu širom svijeta. To znatno otežava proizvodnju i rezultira značajnim birokratskim preprekama, zaključuju autori izvješća.