FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AI: Negativni stereotipi i dalje koče obrazovanje Roma u Hrvatskoj

ZAGREB, 15. studenoga 2006. (Hina) - Unatoč napretku zadnjih godina, većina romske djece u Hrvatskoj nije uključena u pretškolske aktivnosti, a školska djeca slabo govore hrvatskim jezikom, kaže se u izvještaju Amnesty Internationala objavljenom u četvrtak.
ZAGREB, 15. studenoga 2006. (Hina) - Unatoč napretku zadnjih godina, većina romske djece u Hrvatskoj nije uključena u pretškolske aktivnosti, a školska djeca slabo govore hrvatskim jezikom, kaže se u izvještaju Amnesty Internationala objavljenom u četvrtak.

Prema izvještaju o stanju ljudskih prava Roma u Hrvatskoj, negativni stereotipi u učitelja dovode do niskih očekivanja od romske djece i do ostalih diskriminatornih odnosa, iako su slučajevi razreda u kojima su samo romska djeca sve rjeđi, navodi AI.

U dobi od 8 do 12 godina gotovo 100 posto romske pohađa školu. No, što su djeca starija, taj se postotak smanjuje, kaže se u izvještaju. AI ističe da na kraju svega 27 posto romske djece završi svoje osnovnu školu.

Amnesty International zato hrvatskim vlastima preporučuje da poduzmu korake kako bi se romska kultura, povijest i tradicija našle u školskim programima te da romska djeca budu obuhvaćena pretškolskom nastavom.

Također, kaže se u preporukama, trebalo bi zapošljavati romske savjetnike i posrednike koji bi sustavno radili u svim školama i pretškolskim ustanovama sa znatnom romskom populacijom.

Amnesty International objavio je izvještaj o stanju ljudskih prava Roma u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Prema izvještaju, diskriminacija Roma počinje s osnovnom školom.

Ekstremno siromaštvo, školska diskriminacija, nedostatak stvarnog uključivanja romske djece i multikulturalnih školskih programa onemogućuju romskoj djeci u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Sloveniji da uživaju pravo na obrazovanje, kaže se u tom izvještaju koji se bavi problemom neuključivanja romske djece u osnovno obrazovanje u tim trima zemljama i na neuspjehu vlada da se pozabave njihovim potrebama.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙