FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ceh prijevoznika HOK-a traži 50 posto smanjenje cestarine

ZAGREB, 13. listopada 2006. (Hina) - Hrvatska obrtnička komora (HOK) na zahtjev Ceha prijevoznika uputila je Vladi i Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka prijedlog za smanjenje cijene cestarina hrvatskim prijevoznicima za 50 posto.
ZAGREB, 13. listopada 2006. (Hina) - Hrvatska obrtnička komora (HOK) na zahtjev Ceha prijevoznika uputila je Vladi i Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka prijedlog za smanjenje cijene cestarina hrvatskim prijevoznicima za 50 posto.

Prihvaćanjem tog prijedloga cestarina za hrvatske prijevoznike iznosila bi oko 0,70 kuna po kilometru (oko 0,10 eura), što bi bilo u skladu s prosječnom cijenom cestarina u Europskoj uniji, navodi se u priopćenju.

Trenutačne cijene cestarine za auto ceste u Hrvatskoj kreću se od 1,22 kune do 1,5 kuna po kilometru, dok je primjerice u Italiji cijena cestarine oko 0,67 kuna po kilometru, u Njemačkoj 0,93 kn/km, a u Francuskoj 0,75 do 0,90 kn/km.

Ovu inicijativu HOK je već uputio Vladi i resornom ministarstvu početkom prošle godine, no do sada nije dobio odgovor, navode iz HOK-a.

U Hrvatskoj je registrirano 12.500 obrtnika prijevoznika, od kojih je više od 7.700 registrirano za prijevoz tereta. Svi prijevoznici u Hrvatskoj, sa svojih 155.000 industrijskih vozila i sa otprilike 200.000 zaposlenih zauzimaju važno mjesto u gospodarstvu, navodi se u priopćenju.

Također se dodaje kako u međunarodnom prijevozu sudjeluje 2.800 obrta i tvrtki sa 10.000 kamiona.

Ti poduzetnici u podređenom su položaju spram konkurentnih prijevoznika iz europskih zemalja, posebice onih iz Slovenije i BiH, a jedan od najvećih razloga nekonkurentnosti hrvatskih prijevoznika su velika davanja u svim segmentima poslovanja, napominju iz HOK-a.

Tako primjerice naknade za ceste pri registraciji (županijske ceste) za tegljače u Hrvatskoj iznose 7.750 kuna, u BiH 4.000 kuna, a u Sloveniji 7.700 kuna.

Prijevoznici ističu i kako su cestarine te koje među ostalim smanjuju konkurentnost prijevoznika, posebice istarskih, zbog visokih naknada za korištenje tunela Učka i vijadukta Mirna.

Također napominju kako domaćim prijevoznicima, obrtnicima i vlasnicima tvrtki nije u interesu voziti regionalnim i lokalnim cestama jer su lošiji uvjeti vožnje, ali su na to primorani zbog previsokih cijena cestarine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙