Do subote, 7. listopada, na skupovima u Osijeku i Vukovaru znanstvenici i stručnjaci iz raznih područja govorit će o značenju budućih prometnih smjerova na tom koridoru i učincima na svekoliki gospodarski razvoj RH, a posebice Osječko-baranjske i Brodsko-posavske županije, kroz čija područja koridor prolazi.
Uz sudionike iz Hrvatske, na skupu će sudjelovati stručnjaci iz Poljske, Mađarske te Bosne i Hercegovine, a dekan Ekonomskog fakulteta i predsjednik Programskog odbora Željko Turkalj rekao je da će se, uz cestovne, raspravljati o mogućnostima za željeznički, zračni i vodni promet, u sklopu toga međunarodnoga koridora.
Iskustva drugih tranzicijskih zemalja pokazuju da ulagači, kao osnovni preduvjet za dolazak na neko područje, traže izgradnju prometnica te kako očekuje da će izgradnja dijela toga koridora u Hrvatskoj, izravno djelovati na razvoj gospodarstva, rekao je Turkalj.
Na novinarski upit koliko su zaključci ovakvih skupova obvezujući za vlade država, koje sudjeluju u izgradnji koridora, Turkalj je u izjavi medijima odgovorio da nisu obvezujući, ali da ni skup nije tako zamišljen, već kao način skretanja pozornosti na određena rješenja u ovakvim projektima Vladi RH i vladama susjednih zemalja.
Predsjednica Organizacijskog odbora Anka Mašek rekla je da je dosta izlaganja posvećeno mogućnostima ubrzanog gospodarskog razvoja, kao posljedice izgradnje ovakve međunarodne prometnice.
Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) Mario Crnjak izvijestio je kako su dosad ugovoreni radovi na prvoj dionici koridora u Hrvatskoj, od Sredanaca do Đakova, dugoj 23 kilometra, vrijedni oko 1,2 milijarde kuna, a trebali bi biti završeni do listopada iduće godine.
Za otprilike mjesec dana raspisuje se natječaj za drugu dionicu, od Đakova do Osijeka, duljine 32 kilometra, koja bi trebala biti završena do kraja 2008., ili nešto poslije toga, dodao je Crnjak.
Pokrovitelji skupa su Vlada, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, a nazočne su pozdravili predstavnici osječkoga Sveučilišta, Osječko-baranjske županije i grada Osijeka.