Riječ je o suvremenom objektu u kojemu će se vagoni i cisterne prati na ekološki prihvatljiv način. Budući da se najbliža praonica sličnih tehničkih kapaciteta nalazi tek u Beču, cilj je da se u praonici u Sl. Brodu uz HŽ- ove čiste i peru teretna vozila u vlasništvu susjednih željezničkih uprava što bi taj projekt činilo još unosnijim.
Čestitajući Dan Hrvatskih željeznica Kalmeta je rekao kako su one nezaobilazni gospodarski i prometni čimbenik u razvoju Hrvatske. Stoga se, istaknuo je, i Vlada opredijelila za ubrzan razvoj i modernizaciju HŽ-a pa su povećana proračunska sredstva za te namjene, a i prva sredstva povučena iz predpristupnih EU fondova bit će usmjerena u deseti koridor na dionici Tovarnik-Vinkovci.
Kalmeta je također najavio skoro donošenje petogodišnjeg Nacionalnog programa razvoja željezničke infrastrukture, teškog 15,5 milijardi kuna. Kao jedan od važnijih projekta u sklopu toga programa izdvojio je nizinsku prugu od Botova, odnosno mađarske granice, preko Zagreba, Karlovca do Rijeke.
Kako će se nastaviti i sa obnovom mobilnih kapaciteta HŽ-a, nakon što u srpnju iduće godine tvrtka Đuro Đaković završi realizaciju ugovora na izgradnji 300 vagona, može računati s raspisivanjem novoga natječaja.
Zasigurno ćemo nakon toga pripremiti i novi natječaj i nema razloga da se Đaković, koji ima reference i to radi dobro, ne javi na taj natječaj i vjerujem bude i najpovoljniji, kaže Kalmeta.
Predsjednik Uprave HŽ- Davorin Kobak podsjetio je na značajne strukturne promjene koje su u proteklih godinu dana doživjele HŽ. Dodao je kako su uz organizacijsko restrukturiranje značajni pomaci ostvareni u prometu pa je tako u prvih osam mjeseci ove godine teretni promet porastao 11,5 posto, a putnički oko 9,5 posto.
(Hina) xvruz yds