Rekao je da su podaci 'iscurili' zbog neodgovornosti pojedinih članova Vladina povjerenstva za izradu nacionalnog programa restrukturiranja brodogradnje te da je problem u nerazumijevanju i lošem interpretiranju studije u medijima.
Vranković i direktor Brodogradilišta Kraljevica Ivica Šegulja danas su održali konferenciju za novinare na temu "Pozicija brodogradilišta Kraljevica u aktualnom restrukturiranju".
Po Vrankovićevim riječima, u studiji je razrađeno više inačica - da se ništa "ne dira" u brodogradilištima, da se sva zatvore, da se neka zatvore te više inačica za svako pojedino brodogradilište. To je napravljeno kako bi se Povjerenstvu dalo što više mogućnosti da iznađe primjeren nacionalni model restrukturiranja brodogradnje, što bliži kriterijima Europske unije.
Sljedećeg tjedna trebao bi biti održan sastanak s konzultantima koji će u skraćenoj inačici na hrvatskom jeziku dati svoje nalaze i mišljenja, a nakon toga će stručna skupina Povjerenstva izraditi jedinstven model s kojim bi se išlo prema Europskoj komisiji.
Čim se dobiju jasni okviri i i suze sve opcije nacionalni program restrukturiranja postat će javni dokument o kojemu će se raspravljati sa socijalnim partnerima.
Istaknuo je da nisu točni navodi u nekim medijima da bi se, prema izrađenoj studiji, Brodogradilište Kraljevica zatvorilo, navodeći da ono ima perspektivu, iako ima problema. U tijeku su ozbiljni pregovori da Brodogradilište Kraljevica postane dio europskog konzorcija za gradnju vojnih brodova, rekao je Vranković dodavši da su predstavnici tog konzorcija ocijenili su da bi ono bilo pogodno za sudjelovanje u projektu vrijednom preko milijardu eura.
Govoreći o nekim detaljima izrađene studije, Vranković je naveo da je u njoj predloženo zatvaranje Tvornice motora i dizalica 3. maj, ali u sklopu jednog od više modela vizije razvoja Brodogradilišta 3. maja, kao jednog od najmodernijih brodogradilišta. Po tom modelu, u Brodogradilištu 3. maju gradio bi se suhi dok za koji su potrebne velike hale, a u kojima je sada smještena tvornica motora i dizalica.
Šegulja je naveo da je ove godine Brodogradilište Kraljevica isporučilo tri broda, a do kraja godine se planira ukupno pet isporuka. Istaknuo je da je od 2001., kada je isporučen samo jedan brod, to brodogradilište znatno napredovalo.
U prošloj je godini ostvaren ukupni prihod od 330 milijuna kuna, a gubitak od 67 milijuna kuna. U gubitak su uračunate negativne tečajne razlike, povećani troškova financiranja i rezervacija gubitaka.
Po svakom od dva dosad isporučena tankera za prijevoz asfalta gubi se oko 4,5 milijuna dolara zbog tečajnih razlika, a zbog povećane cijene čelika po milijun dolara. U brodogradilištu će za istog naručitelja biti izgrađena još dva tankera za prijevoz asfalta, a gubici su na prvom brodu iz serije uvijek najveći, naglasio je Šegulja dodavši da su zbog kašnjenja isporuke prvog tankera plaćeni penali od 300.000 dolara, a drugoga 130.000 dolara.
Na upit je li brodogradilište pokušalo naplatiti penale od tvrtke Iceberg koja je kasnila s predajom projekta za te tankere, Šegulja je rekao da u ugovorima postoji zaštitna klauzula i da će brodogradilište to učiniti. Na upit koliko je Icebergu plaćeno za posredovanje pri izradi projekta, Vranković i Šegulja nisu odgovorili.
(Hina) xhsup yds