Ta je odluka Vijeća Ustavnog suda slijedila nakon što je Klub zastupnika hrvatskog naroda u Domu naroda parlamenta Federacije BiH pokrenuo postupak da ono utvrdi jamči li se zaštita vitalnog nacionalnog interesa Hrvata u Zakonu o Javnom servisu RTV Federacije BiH.
U obrazloženju odluke Vijeća za zaštitu vitalnih interesa navodi se da iz Prijedloga zakona o Javnom servisu RTV Federacije BiH ne proizlazi da se programskim načelima ove medijske kuće onemogućuje diskriminacija kod uporabe jezika i pisma. Naglašava se da treba poštivati standarde Europskog suda za ljudska prava i načela vladavine prava tako da predloženi zakoni moraju sadržavati jasne i precizne formulacije, a zakonske posljedice moraju biti izvjesne i primjerene očekivanjima za one koji će ih primjenjivati. Sve to, kako se tvrdi u obrazloženju, ne proizlazi iz Prijedloga zakona o Javnom sesrvisu RTV Federacije BiH.
Vijeće za zaštitu vitalnih interesa također je ustvrdilo da u Prijedlogu zakona o Javnom servisu RTV Federacije BiH nije osigurana zaštita od preglasavanja pri donošenju odluka u Upravnom odboru ove medijske kuće. Prema obrazloženju Vijeća, odluku u Upravnom odboru RTV Federacije BiH mogu donijeti predstavnik jednog konstitutivnog naroda i predstavnik iz reda ostalih, što u neravnopravnu, diskriminirajuću poziciju dovodi druga dva naroda, a da u tom pogledu ne postoji učinkovita pravna zaštita.
Iako se izrijekom ne spominje, ovim obrazloženjem se aludira na povlaštenu poziciju bošnjačkih u odnosu na hrvatske i srpske predstavnike u Upravnom odboru RTV Federacije BiH.