Deloitteovo istraživanje temelji se na očekivanjima stručnjaka zaposlenih u investicijskim fondovima i otkriva da su fondovi te vrste u srednjoj Europi sve veći i složeniji i da puno više koriste dužničke instrumente nego 2004.
Autori studije ukazuju na obnovljeni gospodarski optimizam u srednjoj Europi, što je potkrijepljeno povećanom profitabilnošću ulaganja i snažnijim gospodarskim rezultatima nego u zapadnoj Europi.
Od zemalja srednje Europe još se uvijek očekuju bolji rezultati nego od "starih" članica Europske unije. Tržišni lideri pojedinih industrija u toj regiji mogu očekivati pojačani interes investicijskih fondova, što će biti popraćeno pojačanom usmjerenošću na preuzimanja tvrtki i pojačanim interesom fondova izvan srednje Europe, predviđaju autori studije.
Uz nastavljeno zanimanje za nove investicije, očekuje se i jačanje inicijalnih javnih ponuda dionica (IPO) i kupnji na sekundarnim tržištima kao izlaznih strategija. "Prodaje strateškim investitorima i dalje su prisutne kao najpopularnija izlazna strategija, dok su sekundarna preuzimanja tvrtki sve uobičajenija, a inicijalne javne ponude dionica postaju polagano popularna izlazna strategija.", kaže Vladimir Milošević, direktor za financijsko savjetovanje u Deloitteu, zadužen za jadransku regiju.
Studija također pokazuje kako stručnjaci fondova očekuju povećanje ukupnih aktivnosti na tržištu, a i povećanje veličine transakcija. "Očekujemo pojačano korištenje financijske poluge i više preuzimanja tvrtki korištenjem buy-outa u srednjoj Europi" kaže Milošević.
Kako se globalni trendovi reflektiraju, i u srednjoj Europi možemo očekivati sve veće fondove, koji već iskazuju i interes za Hrvatsku.
"Deloitteova studija među investitorima je identificirala značajno zanimanje za srednjeeuropske fondove. To se može pripisati povećanim izlazima investitora iz postojećih fondova, povećanom zanimanju za private equity fondove zbog atraktivnih prinosa ili pak želji investitora za ulaganjem u nove regije kako bi diversificirali svoj portfelj. U Hrvatskoj su zbog kasnijeg ulaska na hrvatsko tržište ovi trendovi tek na početku" kaže Milošević.