"Rizik nije takav kako se prikazuje u javnosti, a mogućnost nesreće je minimalna", rekao je Dipiazza u razgovoru za novi broj slovenskog tjednika "Mag".
Kao što je poznato, Slovenija se protivi postavljanju takvih terminala u blizini svoje granice, tvrdeći da bi imali negativan ekološki utjecaj i na slovensko more i obalu, da bi zakočili razvoj turizma i ribarstva, te da bi se zbog povećanog tankerskog prometa u sjevernom Jadranu povećala mogućnost ekoloških incidenata i eskalirao sigurnosni rizik za cijeli sjeverni Jadran.
"Tankeri će dovoziti plin ohlađen na 165 stupnjeva ispod nule zbog čega je mogućnost nesreće vrlo mala, a sagradit će se rezervoari za plin koji će biti neprobojni i za rakete", rekao je Dipiazza koji tvrdi da su plinski terminali nužno potrebni sjeveroistoku Italije zbog sigurne opskrbe energijom i diverzifikacije izvora nabave.
Korištenjem alternativnih izvora energije Italija bi, po njegovim riječima, mogla zadovoljiti samo desetinu naraslih potreba, a budući da ne gradi nuklearne elektrane, plin je za nju najbolje rješenje.
"Plinski terminali su najbolje rješenje, barem za sjeveroistok Italije", rekao je Dipiazza, a bojazni od ekoloških i sigurnosnih rizika otklonio je i usporedbom s nuklearkom Krškom, koja zadovoljava velik dio slovenskih energetskih potreba, a Italija ne problematizira njen rad razmišljanjem što bi se dogodilo u slučaju da dođe do eksplozije.
"Kad bi do toga došlo, svi bi završili onako kako su u starom Rimu završili Pompeji. Italiju nitko nije pitao za dozvolu da se gradi nuklearka Krško", rekao je Dipiazza, otklanjajući tvrdnje da bi za postavljanje terminala, koje u blizini Trsta namjeravaju postaviti velike španjolske energetske kompanije Endesa i Gas natural, Italija morala zahtijevati pristanak Slovenije.
Objašnjavajući zašto je za lokaciju terminala izabrana južna strana Tršćanskog zaljeva, a ne sjeverna, Dipiazza je rekao da je sjeverna strana plića i manje dostupna za tankere, a osim toga se na sjevernoj strani, u Monfalconeu, već nalazi velika industrijska zona.