Illy je, navodi list, akciju talijanskih, slovenskih i hrvatskih ekoloških udruga koje su u subotu u Trstu protestirale protiv postavljanja terminala, te inicijativu o održavanju referenduma na tu temu ocijenio zakašnjelim iako legitimnim potezima.
"To je prekasno, postupci o projektima gradnje terminala već su u punom zamahu", izjavio je Illy.
Utjecajni regionalni političar iz stranke Lijevih demokrata Lodovico Sonego izjavio je za dnevnik "Messaggero Veneto" iz Udina da je Slovenija na vrijeme bila obaviještena o gradnji terminala za tekući plin, te da će javnost u Italiji i susjednoj državi o tome i dalje biti redovito informirana.
"Terminali su dio energetskih planova Italije i Europske unije", rekao je Sonego. Dodao je da ideja o dovođenju ruskog plina u Italiju preko Madžarske i Slovenije plinovodom Volta nije uvjerljiva kao alternativni oblik opskrbe plinom za taj dio Italije.
"Taj plinovod nikako nije u interesu Italije, a ekološke udruge u Sloveniji trebali bi se pitati što ima štetnije posljedice - terminali u blizini Trsta ili ruski plinovod preko slovenskog teritorija", rekao je Sonego.
Slovenska vlada i parlament pozvali su već ranije Italiju da razmisli o odgodi planova o gradnji terminala u neposrednoj blizini Slovenije, a razgovori s ruskim Gazpromom o mogućoj gradnji plinovoda Volta do Italije koja je veliki potrošač plina predstavljeni su kao dobra alternativa. Slovenija prigovara da bi terminali za tekući blin u blizini Sloveniji negativno djelovali na slovenski turizam i ribarstvo u sjevernom Jadranu.
Slovenija je višekratno upozorila i na moguće posljedice koje bi gradnja jednog od takvih terminala, off-shore terminala na sredini Tršćanskog zaljeva, mogla imati na već dogovoreni režim odvojene plovidbe u sjevernom Jadranu koji je trilateralno ugovoren između Slovenije, Hrvatske i Italije, a također i na opasnosti koje bi se pojavile zbog udvostručenja prometa tankera koji bi do terminala dovozili tekući plin.