Trosmann je motivski i tipološki najdubrovačkiji suvremeni slikar, slikar boje i svjetlosti sredozemnog ugođaja i nastavljač duboke i vitalne tradicije, rekao je Tonko Maroević na predstavljanju na kojemu su o monografiji i Trosmannovu djelu govorili i povjesničar umjetnosti Igor Zidić te, u ime nakladnika, Andrija Seifert.
U Trosmannovu slikarstvu vidi se da je manje naučio od profesora na zagrebačkoj Akademiji, a više od povijesnih velikana francuskih postimpresionista, njemačkih ekspresionista i svojih prethodnika koji su živjeli u istom ambijentu Medovića i Dulčića, rekao je Maroević.
Ovom opsežnom monografijom Maroević je Trosmannovo slikarstvo približio publici, koja će u njemu prepoznati istinskog i pravog suvremenika, rekao je Igor Zidić. Trosmann živi u Dubrovniku, gradu na rubu malene zemlje, ali istodobno u kozmopolitskom središtu, a kao slikar je i odgojen, prije svega, u školi dubrovačkog slikara Ive Dulčića, rekao je Zidić. Trosmann je rasni slikar i jedan među zadnjim slikarima štafelajnog slikarstva, kazao je, među ostalim, Zidić.
Andrija Seifert je najavio da će do kraja ove godine u Dubrovniku i Splitu biti otvorene Trosmannove retrospektivne izložbe.
Josip Trosmann (Pino) diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1963., a profesori su mu bili Đuro Tiljak i Ivo Režek. Likovna kritika smatra ga izravnim nastavljačem dubrovačke kolorističke tradicije Dulčića, Pulitike i Masle. Izlagao je na brojnim izložbama u zemlji i inozemstvu, a bavi se i likovnom pedagogijom.
Ulomke iz monografije na predstavljanju čitala je dramska umjetnica Dora Lipovčan.
Među posjetiteljima na predstavljanju je bio i ministar kulture Božo Biškupić.