O revitalizaciji europskih luka razgovaralo se na primjerima Hrvatske, odnosno Luke Rijeka, te primjerima Poljske i Nizozemske.
Rijeka Gatewey projekt u srpnju 2003. pokrenula je hrvatska Vlada u suradnji sa Svjetskom bankom, a projekt bi trebao završiti u jesen 2009.
Cilj je projekta povećati konkurentnost hrvatskog gospodarstva poboljšavanjem međunarodnog teretnog i putničkog prometa u Rijeci, modernizacijom povezanosti luke sa cestovnom mrežom te revitalizacijom i privatizacijom poslovanja u luci.
Tijekom dosadašnje provedbe Rijeka Gatewey Projekta potpisano je oko 30 ugovora, a vrijednost tih ugovora je više od 60 milijuna dolara, istaknula je Snježana Papeš iz Luke Rijeka.
Radove izvode i kompanije iz Japana, Italije, Danske, Njemačke, Belgije, Nizozemske, Kanade, Hrvatske.
Neki od najvažnijih radova u sklopu projekta su izgradnja nove zgrade pomorskog putničkog terminala, izgradnja 300 metara obale na zapadnom dijelu luke, itd.
Tijekom provedbe projekta pojavio se i problem povijesnih lučkih skladišta u Rijeci, za koje je prvotno bilo planirano rušenje.
No, hrvatska je Vlada zaključila da se ta skladišta ostave kao zaštićeno kulturno dobro, a projekt daljnjeg razvoja Luke Rijeka realizira nasipanjem i gradnjom 'paškog pristaništa', te da se šest milijuna dolara namijenjenih rušenju skladišta prenamijeni za nasipanje, odnosno izgradnju pristaništa.
Ukupna vrijednost projekta Rijeka Gateway je 266 milijuna dolara, od čega 156,5 milijuna dolara kroz zajam osigurava Svjetska banka.
Od toga zajma oko 50 milijuna namijenjeno je modernizaciji luke, a oko sto milijuna modernizaciji i obnovi riječkog prometnog pravca.