FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Cjenovni rat hipermarketa i diskonta u Češkoj i Slovačkoj

BRATISLAVA, 16. svibnja 2006. (Hina/APA) - Stručnjaci za trgovinu očekuju žestoki cjenovni rat čeških i slovačkih hipermarketa s jedne i diskonata s druge strane budući da veliki hipermarketi postupno prebacuju težište poslovanja na manje gradove u kojima su dosad dominirali diskonti.
BRATISLAVA, 16. svibnja 2006. (Hina/APA) - Stručnjaci za trgovinu očekuju žestoki cjenovni rat čeških i slovačkih hipermarketa s jedne i diskonata s druge strane budući da veliki hipermarketi postupno prebacuju težište poslovanja na manje gradove u kojima su dosad dominirali diskonti.

Oštra konkurencija prisilit će ostale sudionike na povlačenje sa češkog tržišta, predviđaju stručnjaci.

Zdenek Skala iz instituta za istraživanje tržišta Incoma Research podsjeća da je prošle godine u Češkoj otvoren 31 novi hipermarket dok ih je u 2004. otvoreno tek 16. "Očito mali hipermarketi uspješno odolijevaju diskontima i osvajaju tržišne udjele", zaključio je Skala.

Po proračunima Incoma Researcha i časopisa "Moderni Obchod" 50 najvećih maloprodajnih kompanija povećalo je u 2005. promet za 21 milijardu na ukupno 342 milijarde kruna, od čega 40 posto otpada na hipermarkete a po 17 posto na diskonte i supermarkete.

Pedeset najvećih maloprodajnih kompanija u Češkoj ostvarilo je prošle godine ukupno 70 posto prometa u kategoriji kratkotrajnih potrošačkih roba (FMCG). Pritom je na 10 najvećih maloprodajnih kompanija otpalo čak 53 posto prometa.

Incoma Research konstatira da se proces tržišne koncentracije u Češkoj bliži europskom prosjeku ali dodaju da je usprkos tome broj maloprodajnih lanaca jako velik u usporedbi s kapacitetom tržišta.

Pojedine kompanije više ne mogu poboljšati svoju tržišnu poziciju samo otvaranjem novih trgovina već će taj cilj moći postići samo spajanjima, upozorava Skala, predviđajući da bi broj trgovinskih lanaca u Češkoj sljedećih godina mogao biti prepolovljen.

Austrijski lanac Julius Meinl povukao se prošle godine iz Češke i prodao 58 podružnica nizozemskoj maloprodajnoj kompaniji Ahold. Britanski lanac supermarketa Tesco najavio je prošle godine da će preuzeti Carrefourove trgovine u Češkoj i Slovačkoj u zamjenu za vlastite podružnice na Tajvanu. Prošlog je tjedna Tesco dokončao preuzimanje 27 podružnica njemačke maloprodajne kompanije Edeka u Češkoj.

U Slovačkoj pak trenutno posluju 83 hipermarketa, čija ukupna prodajna površina premašuje 2.500 kvadratnih metara, navode Incoma Research i agencija GfK Slovakia, predviđajući da bi do 2010. njihov broj mogao premašiti 100.

Većina hipermarketa koncentrirana je u regiji oko glavnog grada Bratislave, uglavnom su otvoreni u proteklih šest godina, navode te dvije agencije.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙