Oporba je pritom ocijenila da je Vlada i prije trebala reagirati poreznom, a ne "dogovornom politikom s INA-om, koja je rezultirala početnim debaklom zadržavanja cijene eurosupera na razini ispod osam kuna".
"Ako je nešto dezavuiralo povjerenje u Vladu, onda je to nesnalaženje kod nedavnog poskupljenja nafte", rekao je IDS-ovac Damir Kajin prozivajući Vladu da tada "nije smjela taknuti predsjednika Uprave INA-e Tomislava Dragičevića jer je riječ o akviziciji predsjednika Mesića", što, po njegovu mišljenju, "pokazuje da su se Banski i Predsjednički dvori dogovorili da jedni drugima ne diraju kadar".
SDP-ovac Slavko Linić podupro je predložene zakonske izmjene te istaknuo da se njegova stranka protivi "sve češćoj intenciji Sabora da poreze prenosi u nadležnost Vladi".
Zauzeo se za to da se trošarine odrede posebnim zakonom, a da se Vladi omogući da u slučaju potrebe - kako bi zaštitila potrošače, ekonomsku politiku i konkurentnost gospodarstva - utvrdi manje trošarine.
Rekao je i da je "teško prihvaćao Sanaderove izjave da se dogovorio s INA-om" jer je "nedopustivo za uređeno tržište da su dogovori osnova ekonomske politike i utvrđivanja cijena".
Vladi je sugerirao da razmisli o mogućnosti uvođenja poreza na ekstra-profit koji INA ostvaruje na poskupljenju nafte.
"Možemo razgovarati o ekstra-profitu, no recite mi koji će to vlasnik nekoliko mjeseci prije izlaska kompanije na burzu to uvesti. Koja je to poruka ulagačima - ne ulažite u Hrvatsku", odgovorio mu je ministar financija Ivan Šuker.
Tonči Tadić (HSP) predložio je pak da se zakonom u trošarine uključe i naknade po litri derivata za ceste i autoceste kako se ne bi dogodilo da Europska komisija Hrvatsku proziva za trošarine niže od minimalnih, utvrđenih europskom uredbom.
Predložio je i da se brodarima da pravo povrata trošarina budući da jedini na Mediteranu plaćaju naknadu za ceste i autoceste te da se ukine obračunavanje PDV-a na trošarine.
Ministar financija Ivan Šuker rekao je kako je stanje na tržištu sirove nafte trenutačno takvo da Vlada ne bi trebala intervenirati u trošarine, ali "ne zna se što će biti za dva ili tri tjedna".
Odbio je tvrdnje o "dogovornoj ekonomiji" kako bi se cijena eurosupera zadržala ispod osam kuna.
"Čim se pokazalo neistinitim da se 90 posto vozila može koristiti superom 95, kako je tvrdila INA, odgovorni su smijenjeni", rekao je.
Sabor je zaključio današnju raspravu. O raspravljenom prijedlogu glasovat će sutra.