Riječ je o vlaku koji je prvi put na liniji od Hamburga do Rijeke prometovao preko triju granica bez zamjene lokomotive, na sezonskoj liniji koja se održava oko dvije godine. Projekt je ostvaren u suradnji željezničkih poduzeća iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske.
Prema najavi, vlak je u Rijeku trebao stići u 11,37 sati, ali je, kako su kazali predstavnici Hrvatskih željeznica (HŽ), kasnio zbog carinskih formalnosti i pregleda putnika, pa je na kolodvor stigao oko 12,40 sati.
Izvršni direktor Putničkoga prijevoza HŽ-a Stjepan Juretić rekao je na konferenciji za novinare da je vlak od Hamburga do Rijeke prometovao tehnički besprijekorno, ali da kvaliteta prijevoza još nije na planiranoj razini.
Po Juretićevim riječima, cilj je projekta skratiti zadržavanje vlaka na graničnim prijelazima radi tehničkih izmjena, kao i radi carinskih formalnosti što, kako je rekao, tek treba riješiti.
Prema voznom redu, vlak će prometovati od 7. svibnja do 19. rujna. Nedjeljom će kretati iz Hamburga u 13,20 sati, a u Rijeku će stizati u ponedjeljak u 11,37 sati. Povratak iz Rijeke predviđen je ponedjeljkom u 16,20 sati, a u Hamburgu bi trebao biti u utorak u 14,42 sati.
Cijena je povratne karte, za primjerice dvije osobe i automobil, oko 600 eura.
Vlak pokreće Siemensova električna lokomotiva tipa ES 64 F4 tvrtke Siemens Dispolok GmbH koja može postići brzinu od 140 kilometara na sat i može se koristiti u svim zemljama gdje je kolosijek standardne širine.
Juretić je rekao da će od sljedeće godine HŽ održavati, uz postojeće dvije, tri linije prema Njemačkoj. U voznom redu HŽ-a sada su vožnje od Hamburga do Rijeke i od Dortmunda do Rijeke, a dogovorena je linija između Splita i Muenchena.
HŽ je dogovorio i nove linije od Beograda do Rijeke te od Beograda do Splita, a u tijeku su razgovori o uvođenju linija Prag-Bratislava-Split i Pula-Muenchen.
Prema podacima iz HŽ-a, oko 35 posto putnika, koji u Hrvatskoj koriste javni prijevoz, putuje željeznicom. U 2005. HŽ je prevezao 39,8 milijuna putnika, oko 8 posto više nego u prethodnoj godini. U prvom tromjesečju ove godine broj prevezenih putnika povećan je za oko 10 posto, a do 2010. planira se povećanje broja putnika za 4 do 5 posto u svakoj godini.
Na konferenciji za novinare bili su još predstavnici Slovenskih željeznica, tvrtaka DB-AutoZug i Siemens Dispolok.
Među ostalim, oni su istaknuli da željeznice nisu konkurencija jedna drugoj, nego da su zajednički konkurenti željeznicama svih zemalja avionski i autobusni prijevoz.