Kao prva rasprava o tome što bi istraživači radili kad bi nakon više od tri desetljeća ponovno stigli na Mjesečevu površinu, u petak završena radionica okupila je 180 sudionika iz više od deset zemalja: Kine, Rusije, Japana, te država Europske svemirske agencije.
Shana Dale, zamjenica voditelja NASA-e, kaže da je zarada jedan od očitih ciljeva.
"Timovi shvaćaju važnost svemirske trgovine: prave kompanije ići će na Mjesec i ondje zarađivati", rekla je Dale. "Vlada im mora u tome pomoći".
Drugi su preduvjeti globalne svemirske strategije uključivanje javnosti i sudjelovanje međunarodnih partnera", dodala je Shana Dale.
Četverodnevna radionica bila je prva od nekoliko planiranih za ovu godinu s ciljem određivanja specifičnih ciljeva budućih svemirskih misija na Mjesec i na Mars.
Čovjek je posljednji put išao na Mjesec 1972., NASA-inim Apollom 17. Odonda je i Kina pokrenula vlastiti svemirski program i na ovaj sastanak poslala sudionike premda oni, rekla je Shana Dale, nisu sudjelovali u malim radnim skupinama.
Osim pitanja trgovine, međunarodne suradnje i angažmana javnosti, radne su skupine naglasile i potrebu ranoga donošenja zakona za Mjesec.
Takav bi međunarodni zakonski okvir, kaže David Beatty iz NASA-e, pomogao u području imovinskih prava, u standardizacije i uspješnome radu hardvera proizvedena u različitim zemljama.
Takvi bi zakoni pomogli i oko prizemnijih pitanja, kaže Laurie Lesin iz NASA-e. "Nakratko smo spomenuli i potrebu dogovora oko toga kojom će se stranom voziti na Mjesecu".