FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

INA o cijenama benzina

ZAGREB, 26. travnja 2006. (Hina) - Zadržavanjem cijene Supera 95 ispodosam kuna Ina štiti većinu potrošača od rasta cijena derivata jer togorivo može koristiti 70 posto voznog parka u Hrvatskoj, ustvrdili sudanas predstavnici Ine na konfereciji za novinare, navodeći i podatakda je u prva tri mjeseca ove godine u ukupnoj prodaji Ininih benzinaSuper 95 sudjelovao je sa 27 posto, a Eurosuper 95 sa 64 posto.
ZAGREB, 26. travnja 2006. (Hina) - Zadržavanjem cijene Supera 95 ispod osam kuna Ina štiti većinu potrošača od rasta cijena derivata jer to gorivo može koristiti 70 posto voznog parka u Hrvatskoj, ustvrdili su danas predstavnici Ine na konfereciji za novinare, navodeći i podatak da je u prva tri mjeseca ove godine u ukupnoj prodaji Ininih benzina Super 95 sudjelovao je sa 27 posto, a Eurosuper 95 sa 64 posto.

Politika zaštite cijena određenog proizvoda nije bila odluka Ine, rekao je pritom član Uprave Ine Ivan Brusić, odgovarajući na primjedbu da nije sporna ekonomska logika Ine po kojoj se kontrolira cijena Supera 95, a tržištu prepušta visina cijene Eurosupera, već je sporno dovođenje u zabludu javnosti koja je smatrala da će Vlada i Ina ispod osam kuna držati cijenu Eurosupera.

Brusić ističe da se kod Supera 95 Ina gotovo odrekla marže, da su kod benzina jedino tu mogli biti ispod 8 kuna te da su to Inine realne mogućnosti u ovom trenutku.

Postupili smo poslovno korektno, rekao je Brusić, dodavši da zadržavanje cijene Eurosupera 95 ispod osam kuna više nije moguće, jer u tom slučaju prodaja tog derivata za Inu ne bi bila isplativa i bila bi ekonomski upitna.

Eurosuper je, naime, uglavnom uvozno gorivo, kojemu cijena raste, dok se Super 95 proizvodi isključivo u domaćim rafinerijama.

Inin stručnjak za svojstva goriva Miroslav Jednaček kaže da je Super 95 po oktanskom broju, što je najznačajniji pokazatelj, jednak Eurosuperu 95, ali da ima više sumpora i benzena, pa ga bez bojazni za ispravnost svojih vozila mogu koristi vlasnici starijih vozila koja nemaju katalizator, dok kod novijih vozila "nepovoljno utječe na katalitički sustav i dugoročno ga može uništiti".

Bez obzira na takvo tumačenje, u Ini misle da su se "građani dosad iracionalno ponašali kupujući Eurosuper 95, koje je skuplje gorivo". Pritom naglašavaju da su svjesni da je riječ o gorivo koje je nije prikladno za novije automobile.

Super 95 proizvodi se isključivo u domaćim rafinerijama i ne koristi se u zemljama EU, već u Hrvatskoj i nekoliko zemalja regije.

"Nije moguće uvoziti skuplje gorivo (Eurosuper 95) i ovdje ga prodavati jeftinije", rekao je Brusić te dodao da je Ina ponudila opciju sa Superom 95 koji je tehnički korektno gorivo unutar propisanih standarda. To gorivo je, po njegovim podacima, dostupno na 85 posto od 411 Ininih benzinskih postaja.

Nije odgovoreno na upit o strukturi cijene Eurosupera 95 odnosno Supera 95.

Prijepori oko cijena Ininih goriva, koja sudjeluje sa 60 posto u prodaji goriva u Hrvatskoj, nastali su nakon što je Ina u ponedjeljak, 24. travnja, objavila poskupljenje svih vrsta goriva, pri čemu je cijena Eurosupera 95, najzastupljenijeg goriva, porasla na 8,49 kuna i prvi put prešla granicu od osam kuna.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙