Kako je otvarajući sjednicu rekao predsjednik Komore Zagreb Zlatan Froehlich, kvaliteta znači iskorak u poslovanju, a svjetska iskustva pokazuju da ga je moguće ostvariti i primjenom 'Six Sigma' programa, koji na neki način predstavlja nadogradnju upravljanja kvalitetom temeljenom na ISO standardima.
Program 'Six Sigma' prezentirao je redoviti profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu Nikola Šakić, koji je naglasio da je taj program nastao u SAD-u, a ime mu je dano kao podsjećanje na standardnu devijaciju normalne razdiobe, čija je oznaka sigma.
Šest sigma označava varijabilnost na razini plus/minus 6, čime se postiže izvrsnost kvalitete poslovanja, u granicama sukladnosti od 99,99 posto, što u odnosu na milijun znači svega 0,002 tisuće nesukladnih proizvoda ili usluga, dok danas još uvijek dozvoljena razina kvalitete od plus/minus 1 puta sigma 3 označava njih 2700.
'Six Sigma' program upravljanja prva je uvela Motorola 1987. godine u vrijeme kad je došla u poslovnu krizu. Njihov primjer slijedi kasnije General Electric, objavivši 1997. da im je program donio godišnju korist od 300 milijuna dolara prihoda.
Taj upravljački program danas koriste IBM, Kodak, Volvo, Vodafon, Toshiba i druge velike kompanije, jer se pokazalo da odnos "sigma razine" utječe, rekao je Šakić, na povećanje kvalitete upravljanja i smanjivanje troškova poslovanja.
Razgovor s gospodarstvenicima bio je vezan uz mogućnost primjene tog programa u hrvatskim tvrtkama, zainteresiranima za učinkovitiji model upravljanja u njihovim kompanijama, te potrebnoj izobrazbi menadžera koja se može ostvariti i u organizaciji zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje.