Pomoćnik ministrice vanjskih poslova i europskih integracija Mario Horvatić izvijestio je da su glavni ciljevi strategije o EU pravovremeno informirati javnost, koja će u konačnici na referendumu i odlučivati o ulasku Hrvatske u Uniju.
Kao bitni Vladini partneri u toj dvosmjernoj komunikaciji prema javnosti javljaju se hrvatski mediji koji bi, kaže, građanima trebali dati realnu sliku o EU, odnosno predstaviti sve prednosti i mane punopravnog članstva Hrvatske u Uniji.
Upravo je taj balans prednosti i odricanja na koja će Hrvatska biti primorana ulaskom u EU ono na čemu su članovi Odbora inzistirali da se jasno navede u strategiji, a Horvatić je odgovorio da će Vlada uzeti u obzir sve ono što među građanima izaziva strah i dvojbe.
Nenada Stazića (SDP) zanimalo je kako Vlada kani animirati privatne medije da izvještavaju javnost o EU, upozorava da to nije definirano u strategiji.
Horvatić mu odgovara da su gotovo svi mediji itekako zainteresirani za proces približavanja EU, te ističe da neće biti nikakvog izravnog utjecaja na medije, već samo plasiranja pravodobnih i korektnih informacija.
Iznio je i podatak da 42 posto anketiranih smatra da iz medija dobiva dovoljno podataka o EU, da se čak 97 posto njih izjasnilo kako se informira putem televizije, na čiju suradnju Vlada najviše računa.
Vanjska članica Odbora Zrinka Peruško predložila je da Vlada, odnosno Ministarstvo vanjskih poslova ostvari jaču suradnju s novinarima i urednicima, a predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Dragutin Lučić najavio je brojne aktivnosti HND-a oko euroatlantskih integracija.
"Svima nam je u interesu da podržimo približavanje EU, ali taj ćemo proces procjenjivati u odnosu na stanje medijskih sloboda u Hrvatskoj", rekao je.
Tonči Tadić (HSP) traži, pak, javnosti dostupniju bazu podataka o europskoj regulativi, koja bi, kaže, dala surovu istinu o EU, a ne uljepšavala sliku o Uniji.
Odbor je većinom glasova podržao i Plan usklađivanja hrvatskih propisa s pravnom stečevinom EU za 2006.