Istaknula je to, između ostalog, direktorica Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Maja Stanić na današnjem seminaru o zračnom prometu u Zagrebu, koje će ta Udruga u suradnji s Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka do kraja ovog mjeseca organizirati još u Dubrovniku i Rijeci.
Upozoravajući na često lošu uslugu niskotarifnih zračnih prijevoznika i na ne baš tako nisku cijenu kako se oglašava na njihovim reklamama, Stanić napominje i da putnici razmisle o manama i prednostima izbora takvih prijevoznika.
Putničke agencije u Hrvatskoj, koje prodaju karte avio kompanija u linijskom prijevozu, putnicima ipak pružaju bolju i cjelovitiju uslugu, a takvi su putnici i više zaštićeni nego oni koji putuju s niskotarifnim prijevoznicima.
Ističe i procjenu da je prošle godine oko 15 posto svih putnika u hrvatskim zračnim lukama koristilo usluge niskotarifnih prijevoznika.
Njihove tarife mogu biti niže od linijskih prijevoznika jer često traže i pronalaze partnere na odredištu koji sufinanciraju troškove njihovog doleta.
Kao razlog organiziranja navedenih seminara Stanić ističe lanjsko i ovogodišnje 'brzo otvaranje' nekih novih i daljih tržišta za hrvatski turizam, poput Španjolske, Portugala, Rusije, Japana i sličnih, čiji turisti u većini dolaze zračnim putem.
Upravo u tome agencije vide svoje nove poslovne prilike, jer je njihova uloga u prihvatu i transferu takvih gostiju te u ponudi paket aranžmana često nezamjenjiva, drži Stanić.
Osim tih usluga, a da bi zadovoljili sve zahtjevnije goste, agencije sve češće nude i određene savjetničke usluge, koje se s posebnom naknadom već naplaćuju u Europi pa već i kod nekih domaćih agencija. O iznosima tih naknada Stanić kaže da ovise od agencije do agencije, teško je reći koliko, jer nisu 'uravnotežene' poput onih za prodaju avio karata kod agencija, a koje iznose prosječno 30-ak eura po karti.
Iznosi i podatak da naknade za pojedine usluge čine već oko 60 posto ukupnih prihoda putničkih agencija, 80 posto prihoda tzv. travel menagement kompanija te oko 90 posto prihoda on-line agencija.