Na dnu popisa ukupno 56 kompanija obuhvaćenih ispitivanjem nalazi se njih šest s osvojenih nula bodova na ljestvici od 100 bodova - Jones Apparel Group Inc., CBS Corp., Burger King Holdings Inc., Darden Restaurants Inc., Wendy's International Inc. te Amazon.com.
No, prostora za poboljšanje imaju čak i one koje se nalaze na vrhu bodovne tablice Climate Counts, koju sastavlja neprofitna grupacija ekološke organizacije Clean Air-Cool Planet i Stonyfield Farm, američki proizvođač organskog jogurta koji se plasirao na šesto mjesto popisa, sa 63 boda.
"Nije dovoljno reciklirati papir i staviti štedne žarulje", kazao je Gary Hirshberg, direktor Stonyfield Farm-a i predsjednik uprave Climate Countsa. "Moramo značajno umanjiti svoje emisije ugljičnih plinova. A što se toga tiče, nitko ne zaslužuje najbolju ocjenu".
Prema njegovim riječima, iako ta kompanija ima riješeno pitanje zbrinjavanja 100 posto svojih emisija ugljičnih plinova od proizvodnje, mora više učiniti na području obnovljive energije radi smanjenja emisija stakleničkih plinova koji izazivaju globalno zagrijavanje.
Ispitivanje je obuhvatilo 56 kompanija izabranih na temelju njihove popularnosti u kućanstvima SAD-a i Britanije, te na temelju njihove pozicije unutar pojedinih sektora - od elektronike do brze hrane.
Ispitivanje je pokazalo da kompanije elektroničko-kompjutorskog sektora ostvaruju dobre rezultate po pitanju suočavanja s problemom klimatskih promjena u usporedbi s medijskim i Internet kompanijama, pri čemu je njih šest od ukupno 12 uključenih u studiju dobilo preko 50 bodova.
Osim Canona, to su IBM, Toshiba, Motorola, Hewlett-Packard i Sony. Dell, Hitachi, Siemens, Samsung i Nokia ostvarili su dvoznamenkaste rezultate, dok je Apple prikupio samo dva boda.
Prehrambeni se sektor pokazao najgorim u smislu razine pridonošenja klimatskim promjenama, pri čemu se niti jedna kompanija toga sektora ne može pohvaliti s preko 50 prikupljenih bodova, dok ih čak tri nije dobilo niti jedan bod. Najviše je bodova dobio Starbucks - 46, a nakon njega McDonald's (22).
Rang lista se temelji na 22 kriterija ugrubo podijeljena na četiri kategorije - u kolikoj se mjeri kompanija bavi svojim štetnim utjecajem na okoliš; u kolikoj je mjeri do sada umanjila taj učinak; u kolikoj mjeri podržava javnu politiku usmjerenu na zaštitu okoliša; te dostupnost tih informacija. Najviše bodova donosi obujam smanjenja emisija ugljičnih plinova, mogućih 56 od ukupno 100 bodova.
Ekološki osviješteni potrošači koji žele svoje potrošačke odluke donositi na temelju ostvarenih pozicija kompanija, pojedinosti rang liste mogu provjeriti na web stranici organizacije - www.climatecounts.org .