Splitska je luka po putničkom prometu prva u Hrvatskoj i treća na Sredozemlju, no, takvim će porastom prometa dosegnuti gornju granicu svojih trenutačnih kapaciteta, zbog čega se već počelo sa značajnim infrastrukturnim projektima koji će omogućiti prihvat većeg broja putnika i vozila, kazao je Grgić u izjavi za Hinu.
Veliko opterećenje luci predstavlja i sve veći broj cruisera, kojih je prije šest godina bilo tek tri, a ove se godine očekuje uplovljavanje gotovo njih 200.
Stručnjaci, također, procjenjuju kako će promet u splitskoj Trajektnoj luci do 2015. narasti na čak 7 milijuna putnika, uz proporcionalno povećanje broja vozila.
Splitska luka stoga radi na nizu infrastrukturnih projekata, a uskoro se očekuje i dovršetak nekih od njih.
Tako se polovinom idućega mjeseca biti dovršena dogradnja gata Sv. Petra koji će sa 146 metara dugom operativnom obalom moći prihvatiti do tri dvotrupca ili 180-metarski cruiser. Radovi, započeti krajem prošle godine, vrijedni su 27 milijuna kuna i financiraju se iz državnog proračuna i novcem Lučke uprave.
Uz obalu na južnoj strani gata Sv. Petra dogradit će se i rampa za pristajanje trajekata, čime će se značajno rasteretiti ostali dio prekapacitiranog pristaništa.
Međutim, kako u strukturi prometa, koji se odvija u gradskoj luci, čak 90 posto otpada na međunarodni promet, a i radi prihvata sve većeg broja cruisera, bit će potrebno dograditi i vanjske vezove na lukobranu te osigurati operativni prostor na mjestu sadašnjih pogona "Dalmacijavina" koji zauzimaju veliki i atraktivni dio Luke, a koji bi se trebali premjestiti u sjevernu, teretnu luku, rekao je Grgić.
Lučka uprava već je ishodila lokacijsku dozvolu za te radove, a pri kraju je i postupak dobivanja građevinske dozvole za vanjske vezove, dodao je.
Aktivirajući nove resurse, splitska će luka, ističe Grgić, dovoljno osnažiti postojeće kapacitete i biti spremna za očekivano povećanje prometa u idućem sedmogodišnjem razdoblju kad se očekuje i godišnji promet više od 7 milijuna putnika.
Vlada je za izgradnju, dogradnju ili obnovu svih hrvatskih luka u četvorogodišnjem planskom razdoblju osigurala 600 milijuna eura, a posebnu je pozornost posvetila upravo splitskoj Trajektnoj luci na temelju prošle godine izrađene Strategije razvoja gradske luke, koju je prihvatilo resorno ministarstvo.
(Hina) xdstr ybn