Riječ je o strateško planskom dokumentu koji predstavlja pomoć pri definiranju prioriteta i aktivnosti u sektoru ribarstva, vezanih za usklađenost s legislativom EU u dijelu trženja, kontrole i nadzora.
U trenutku pristupanja EU, pojasnio je Par, Hrvatska mora imati sustav prometa ribom koji će biti usklađen s načinom prometovanja ribom u Europi. To znači da se mora osigurati sljedivost ribe od proizvođača (mjesta ulova ribe ili uzgajališta) do krajnjeg potrošača.
U ovom trenutku, kazao je Par, hrvatski ribari koriste oko 15 kilometara izgrađene obale koja u dobrom dijelu na odgovara EU standardima za obavljanje iskrcaja te ih je potrebno definirati i privesti standardizaciji.
Da bi se osigurao nesmetan iskrcaj ribe sukladno EU standardima potrebno je izgraditi ili prenamijeniti dodatnih 3 do 7 kilometara obale, a u rješavanju problema iskrcaja ribe izbor ribarske luke ima prednost nad izborom dijela luke otvorene za javni promet, jer se tako istovremeno rješavaju drugi nužni lučki sadržaji bez kojih je ribarstvo nezamislivo. Tu se prvenstveno misli na opskrbu, vez i tekuće održavanje plovila i alata te moguću izgradnju veletržnice i sabirno distributivnih centara, pojasnio je Par.
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva Petar Čobanković je istaknuo kako je ova Studija značajna za razvoj hrvatskog ribarstva.
Osvrnuvši se na trenutačno stanje u tom sektoru ukazao na problem nepostojanja logistike i infrastrukture. Istaknuo je nužnost izgradnje ribarskih luka te ribarskih veletržnica podsjetivši na primjer veletržnice u Poreču te u Primorsko-goranskoj županiji.
Prema iznesenim podacima, u ribarskom sektoru zaposleno je 20.000 ljudi, a taj sektor u BDP-u sudjeluje sa 2,95 posto, a proizvodnja u morskom ribarstvu iznosi oko 45.000 tona godišnje.
Predsjednik Ceha ribara HOK-a Tonči Božanić istaknuo je kako je u odnosu na razvijene zapadne zemlje Hrvatska uspjela očuvati svoje ribolovne resurse.
Tako primjerice u jednom kvadratnom kilometru Jadrana na hrvatskoj strani ima dva do tri puta više ribe nego u dijelu u kojem love eurospke zemlje.
Istaknuo je kako je izgradnja ribarskih luka temelj razvoja djelatnosti, ukazavši pritom kako problemi vezani za njihovu izgradnju uvijek zapinju kod lokalne samouprave. Napomenuo je i kako se domaći ribari trebaju izjednačiti s konkurencijom na troškovnoj strani.