Izmjenama se kani osigurati racionalnije i učinkovitije razminiranje, pa se predlaže da završnu geodetsku izmjeru, umjesto izvođača poslova, osigurava Hrvatski centar za razminiranje.
Predloženo je brisanje odredbe po kojoj ovlaštene pravne osobe i obrtnici pretraživanje i razminiranje smiju izvoditi samo kapacitetima prijavljenima u ponudbenoj dokumentaciji, a uvođenje dodatnih kapaciteta posebno će se propisati za svaki projekt.
Brisala bi se i odredba po kojoj članovi obitelji smrtno stradalih pirotehničara imaju prednost pri upisu u obrazovne ustanove.
Poslom razminiranja mogli bi se baviti i pripadnici HV-a kojima završi djelatna služba, a obučeni su za taj posao, te bi se uvela i izobrazba za strance uključene u razminiranje.
Pirotehničarima bi zapreka za posao bila samo kaznena djela koja se vode po službenoj dužnosti, ne i ona neznatne društvene opasnosti, a s pravima pirotehničara s osnova invalidnosti i smrti izjednačili bi se policajci iz odjela protueksplozivne zaštite.
Protiv izmjena Zakona po hitnom postupku 'ustao' je HSP, koji traži da se provede redovna procedura.
Pravaš Pero Kovačević upozorava da je zakon u nekim dijelovima neprovediv, jer se, kaže, ne razdvaja situacija kada netko strada na minama zagađenoj površini za koju je izdata potvrda da je razminirana ili prije toga.
Nije jasno, kaže, i provodi li upravni nadzor MUP ili inspektorat, te tko daje rješenje o privremenoj zabrani obavljanja razminiranja, a nelogičnom drži i odredbu po kojoj je za loše obavljen posao odgovoran samo pojedinac (pirotehničar), a ne tvrtka.
Željko Kurtov (HNS) predlaže da se pirotehničari koji ponavljaju greške kod razminiranja obvezno upute na ponovnu obuku, a ne samo da se novčano kazne, dok je Željko Ledinski (HSS) pozvao na jaču dinamiku razminiranja šuma i poljoprivrednih površina.
Svi klubovi i zastupnici koji su sudjelovali u raspravi izrazili su nezadovoljstvo dosadašnjom dinamikom razminiranja, upozoravajući da bi, nastavili li se tim tempom, Hrvatska bez mina mogla biti tek za 50 godina.