FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Iduće godine počinje liberalizacija tržišta obveznog osiguranja u prometu

ZAGREB, 3. svibnja 2007. (Hina) - S početkom iduće godine u Hrvatskoj će započeti djelomična liberalizacija tržišta obveznih osiguranja u prometu, odnosno osiguravatelji će svaki za sebe donositi uvjete osiguranja i tarifni sustav, umjesto dosadašnjih zajedničkih uvjeta osiguranja i jedinstvenih tarifa, koje je moralo odobriti nadzorno tijelo.
ZAGREB, 3. svibnja 2007. (Hina) - S početkom iduće godine u Hrvatskoj će započeti djelomična liberalizacija tržišta obveznih osiguranja u prometu, odnosno osiguravatelji će svaki za sebe donositi uvjete osiguranja i tarifni sustav, umjesto dosadašnjih zajedničkih uvjeta osiguranja i jedinstvenih tarifa, koje je moralo odobriti nadzorno tijelo.

O "Liberalizaciji tržišta osiguranja u prometu u Republici Hrvatskoj" raspravljalo se na današnjem okruglom stolu, u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje.

Naime, 1. siječnja 2008. prestaje važiti članak 68. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je nalagao da osiguravatelji izrade zajedničke cijene i uvjete osiguranja, a koje je morao odobriti Hrvatski ured za osiguranje (HUO).

Tom zakonskom izmjenom osiguravateljima se omogućava da u tržišnoj utakmici cijenama, uvjetima ili specifičnim osigurateljnim proizvodima privuku klijente, i to uz nešto blaži nadzor.

Novi cjenici i uvjeti osiguranja će se, naime, 'prijavljivati' Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (Hanfa), koja će samo utvrđivati njihovu usklađenost sa zakonom, pravilima struke i aktuarskim metodama, ali neće ni sudjelovati u njihovoj izradi niti će određivati donje ili gornje limite koštanja polica.

Na okruglom stolu, među ostalim, predstavljena su iskustva sa sličnim zakonskim promjenama provedenim u drugim zemljama, koja u prvim godinama deregulacije uglavnom nisu bila dobra.

Tako je primjerice u Austriji i Grčkoj došlo do neopravdanog rata cijenama premija, što je dovelo do prevelikog spuštanja premija i akumulacije gubitaka, pa je samo u Austriji financijska šteta od liberalizacije iznosila više od 400 milijuna eura, a zakonske su promjene dovele i do stečajeva osiguravajućih društava koja nisu mogla izdržati financijske gubitke.

Za drastičnije pojeftinjenje polica u Hrvatskoj, prema riječima direktora HUO-a Hrvoja Paukovića, nema prostora, no moguće je da će se određenim kategorije osiguranika, zbog malog rizika, moći pogodovati, ovisno o pojedinačnim mogućnostima svakog osiguravatelja.

Naime, u slučaju propasti jednog osiguratelja, šteta se namiruje iz Garancijskog fonda HUO-a, koji pune ostali osiguravatelji, koji na taj način preuzimaju njegove štete, što u konačnici zapravo dovodi do prevaljivanja gubitaka na same korisnike osiguranja, rekao je Pauković.

Pomoćnik ministra financija Vedran Duvnjak također je istaknuo da ova zakonska promjena ne znači automatski i jeftinije police, već samo da će osiguravatelji, ovisno o svojim rezultatima i kvaliteti raspoređivanja rizika, određivati adekvatnu cijenu police osiguranja.

No, da je ta promjena nužan, dodao je, govore i podaci o čak 85 posto osiguranika s 50-postotnim bonusom na police osiguranja od autoodgovornosti, kao i o više od 37 tisuća sudskih sporova koji se po tom pitanju vode.

Potpuna liberalizacija tog tržišta, odnosno odobravanje i svim inozemnim osiguravateljima da posluju na hrvatskom tržištu, trebala bi pak uslijediti ulaskom Hrvatske u Europsku uniju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙