JBIC je prisutna u više od 80 zemalja svijeta, financijski je moćna i mišljenja smo da hrvatski poduzetnici imaju šansu koristiti ta sredstva i zajednički sa Japancima izlaziti na treća tržišta, kazao je Froehlich, a kao jedno od područja zajedničke suradnje izdvojio je automobilsku industriju.
Seminari kao što je ovaj današnji prilika su da se japanski investitori upoznaju sa hrvatskim poduzetnicima te dogovore suradnju, ali i da se hrvatske tvrtke upoznaju s programima JBIC-a, što je pretpostavka za unapređenje vanjskotrgovinske razmjene dviju zemalja, istaknuto je.
Froehlich je kazao kako Hrvatska želi povećati izvoz industrijskih proizvoda u Japan, a ne samo tune i prehrambenih proizvoda koje čine 80 posto hrvatskog izvoza u Japan. Riječ je o proizvodima koji su vezani za industrijsko podugovaranje, odnosno proizvode za automobilsku industriju, elektronsku industriju itd.
Japanske tvrtke rade u Europi pa je primjerice prilika da hrvatski poduzetnici počnu raditi za te japanske tvornice u Europi, to je ono na čemu treba pojačati suradnju, kazao je Froehlich.
Hrvatska je lani u Japan izvezla roba za 93,9 milijuna američkih dolara, dok je istodobno iz Japana uvezla roba za 323,6 milijuna dolara.