"Taj terminal je zacijelo najbolje rješenje za postizanje raznolikosti", kazao je Mandil novinarima u Budimpešti predstavljajući izvješće svoje agencije o Mađarskoj.
Taj bi terminal mogao primiti tankere iz cijeloga svijeta i opskrbljivati središnju i zapadnu Europu ukapljenim plinom.
"To je najbolje rješenje jer plin može stizati odasvud - iz Sjeverne Afrike, iz Nigerije, s Atlantika, Katara (...). Te ako bude problema s dobavljačem, kupci se mogu obratiti drugome", izjavio je Mandil.
Pritom je izrazio žaljenje što gradnja terminala u Hrvatskoj još nije počela.
Hrvatske vlasti načelno podržavaju gradnju LNG terminala na Jadranu, ali već godinama traje javna rasprava o mogućoj lokaciji.
IEA, čije je sjedište u Parizu, okuplja predstavnike industrijskih zemalja potrošača energenata.
Uvelike ovisna o isporukama ruskog plina i ugrožena posljedicama sukoba ruskog energetskog diva Gazprom s Ukrajinom, a zatim i s Bjelorusijom, Europska unija podupire alternativni projekt plinovoda Nabucco.
Projekt, koji posebice podupiru Austrijanci, predviđa prijevoz plina s Bliskog istoka te iz središnje Azije preko Turske.
Gazprom, naprotiv, predlaže povećati kapacitete svog plinovoda Blue Stream.
Mađarsku vladu premijera Ferenca Gyrurcsanyja kritizirali su, a osobito oporbena desnica, zbog očite potpore Rusima.
U izvješću o Mađarskoj, IEA navodi da ta zemlja, koja trenutačno u regiji ima najbolje zalihe u slučaju izvanredne situacije, mora poboljšati energetsku učinkovitost, poglavito kad je riječ o grijanju stambenih prostora.