Konferencija će se održati u sklopu hrvatskog predsjedanja Procesom suradnje u jugoistočnoj Europi (South East Europe Cooperation Process - SEECP), a dosad su sudjelovanje potvrdili ministri energetike ili energetski stručnjaci iz 37 zemalja.
Prema riječima ministrice vanjskih poslova i europskih integracija Kolinde Grabar Kitarović, forum će otvoriti predsjednik Vlade Ivo Sanader i član Europske komisije zadužen za energetiku Andris Piebalgs. Kao uvodničari, pozvani su zamjenik direktora Direktorata Europske unije za energetiku i transport Fabrizio Barbaso i glavni direktor u EU Direktoratu za vanjske odnose Eneko Landaburu.
Osim ministara zaduženih za energetiku članica SEECP-a, pozvani su i ministri zemalja izvoznica energenata te iz zemalja koje su važne zbog tranzita energije preko njihovih područja, rekla je ministrica Grabar Kitarović.
Pozvani su i predstavnici najvećih europskih i svjetskih energetskih kompanija te financijskih i znanstvenih ustanova. Očekuje se da će na skupu ukupno biti 400 sudionika.
Oni će, prema riječima pomoćnika ministra gospodarstva, rada i poduzetništva za energetiku i rudarstvo Željka Tomšića, raspravljati o tri glavne teme.
Prva je energetska sigurnost Europe, u sklopu koje se očekuje izlaganje dužnosnika Europske komisije o vanjskoj politici EU-a vezanoj uz energetiku. Druga tema su energetski projekti zemalja članica SEECP-a, a treća mogućnosti investiranja u energetsku industriju o čemu će govoriti predstavnici banaka i drugih financijskih institucija i energetskih kompanija.
Tomšić je najavio da se na konferenciji očekuje potpisivanje Memoranduma o razumijevanju za projekt PEOP. Memorandum bi trebale potpisati Rumunjska, Srbija, Hrvatska, Slovenija i Italija.
PEOP je projekt opskrbe europskog tržišta naftom iz kaspijske regije, odnosno od rumunjske luke Constantze na Crnom moru, kroz spomenute zemlje, do naftovoda TAL (Trans Alpine Line) kod Trsta i dalje do sjevernotalijanskih i drugih europskih rafinerija.
Taj projekt je vrlo važan za Hrvatsku zbog ekonomskih koristi i ekoloških razloga, jer bi njegovom realizacijom bio znatno smanjen tankerski promet kroz Jadran, rekao je Tomšić.