Godišnje istraživanje provedeno je u Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Rusiji, Srbiji, Crnoj Gori, Slovačkoj, Sloveniji i Ukrajini.
Najveća koncentraciju istraživači su ustanovili u Sloveniji, gdje pet vodećih trgovaca kontrolira 96 posto tržišta, a dominira Mercator. U Slovačkoj pet vodećih drži 75 posto tržišta, a u Mađarskoj i Ukrajini (samo Kijev) 67 posto. Koncentracija je najmanja u Rumunjskoj i Bugarskoj gdje pet vodećih trgovaca zauzimaju četvrtinu tržišta.
Prema GfK-ovom istraživanju, u Hrvatskoj i Slovačkoj posebno se ističe po jedan lanac koji drži oko 30 posto tržišta, u Hrvatskoj to je Konzum.
Hipermarketi su posebno popularni u Češkoj, Mađarskoj, Sloveniji i velikim ruskim gradovima. U Hrvatskoj, Ukrajini i Srbiji, to su supermarketi, dok mali dućani još uvijek dominiraju u Bugarskoj i Rumunjskoj, a diskontni lanci imaju značajnu ulogu u Rusiji, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj.
Građanima tranzicijskih zemalja najvažnije tri stvari pri odabiru mjesta kupovanja su blizina, cijena i bogatstvo asortimana, ustanovili su GfK-ovi istraživači.