Cilj je ove knjige kroz perspektivu konkretnih poslovnih slučajeva približiti pojam poslovne inteligencije te mogućnosti njene primjene u svakodnevnom donošenju poslovnih odluka, rekao je jedan od autora, ujedno i direktor Direkcije za poslovnu inteligenciju u Raiffesen Consultingu, Goran Klepac.
Drugi autor, inače direktor Sektora za informatiku u zagrebačkom Tekstilprometu, Leo Mršić je kazao kako se metode poslovne inteligencije mogu koristiti u praktički svakom gospodarskom sektoru - trgovini, bankarstvu, osiguranjima i sl., te kako postoje procjene da će kroz nekoliko godina čak 85 posto poslovnih odluka biti temeljena upravo na 'nalazima' poslovne inteligencije.
Knjiga u prvi plan stavlja poslovne probleme poput pada prodaje, rasta troškova poslovanja, prijevara, prekida ugovora i sl., kao i načine na koje se ti problemi mogu efikasno riješiti korištenjem metoda poslovne inteligencije.
Knjiga se sastoji od četiri glavna poglavlja - Zlatna groznica informacijskog doba, Kako uspješno koristiti metode otkrivanja znanja iz baza podataka, Otkrivanje znanja - strateška prednost poslovanja budućnosti te Poslovna inteligencija u primjeni.
U sklopu njih prikazano je i šest konkretnih poslovnih slučajeva na koje su autori naišli unazad 12-tak godina rada, a kroz koje je na primjerima pojašnjeno korištenje alata poslovne inteligencije koji mogu biti od koristi pri rješavanju poslovnih problema i smanjivanju stupnja neizvjesnosti i rizika tijekom procesa donošenja poslovnih odluka.