Nova etiketa francuskih vina omogućit će proizvođačima da po prvi puta objedine vina srednje kvalitete iz različitih regija te ih potom prodaju pod jedinstvenim francuskim nazivnikom.
Zagovornici te inicijative smatraju da će se time francusko vino učiniti razumljivijim, pomoći proizvođačima u prilagođavanju njihovih proizvoda različitim ukusima potrošača, te ponovo pridobiti potrošače u zemljama u kojima su francuska vina počela zaostajati za konkurencijom.
Neki proizvođači, međutim, tvrde da će se na taj način naštetiti francuskoj tradiciji proizvodnje regionalnih vina, dok oni uspješni strahuju da bi moglo naštetiti njihovom poslovanju.
"Pokušavamo objediniti riječ 'Francuska' s imenom grožđa i branda u koji kompanija može dugoročno ulagati i pri tome zaraditi", kaže Michel Leguay, zamjenik direktora za tehnička pitanja u Viniflhoru, upravi za vinsku industriju.
Primjerice, promjene će distributerima omogućavati stvaranje boce vina sauvignon sačinjenog od sauvignon grožđa iz različitih regija.
Primarni cilj te ideje, koja je pridobila podršku industrije na sastanku održanom prošloga tjedna i mogla bi se početi realizirati na proljeće, jest pomoć francuskoj problemima pritisnutoj vinskoj industriji.
Tu industriju, koja zapošljava 75.000 ljudi, pogađa pad domaće potrošnje vina po glavi stanovnika na oko 55 litara godišnje, sa 100 litara 1970., kao i rast konkurencije proizvođača novoga svijeta iz zemalja poput Argentine, Čilea, Novog Zelanda i Australije.