Istraživanje "Budućnost sektora istraživanja života: strategije uspjeha do 2015. godine", koje je Deloitte proveo u suradnji s Economist Inteligence Unit, pokazalo je kako polovica vodećih svjetskih menadžera iz tog sektora obuhvaćenih studijom predviđa da će tržišta u razvoju do 2015. generirati više od 25 posto prihoda njihovih tvrtki. U istraživanju su sudjelovala 193 vodeća svjetska menadžera iz tog sektora, iz tvrtki čiji su godišnji globalni prihodi u rasponu od 500 milijuna do 15 milijardi američkih dolara.
Rangiranje srednje Europe na visoko drugo mjesto po važnosti temelji se na ekonomskoj snazi i stabilnosti tog tržišta te na sposobnosti uspješne proizvodnje farmaceutskih, biotehnoloških i medicinskih proizvoda i usluga uz zadržavanje niskih troškova, ističe se dalje u tome priopćenju.
"Posljedica nužnog snažnijeg ulaska globalnih tvrtki ovog sektora na tržišta u razvoju bit će povećani broj spajanja i preuzimanja tvrtki te poslovnih partnerstva", istaknuo je Vladimir Milošević, direktor financijskog savjetovanja za Jadransku regiju u Deloitteu.
Istraživanje je pokazalo i da se tvrtke koje pripadaju sektoru istraživanja života nalaze pred desetljećem dramatičnih promjena, koje uključuju demografske promjene i starenje stanovništva, nove bolesti, nove tehnologije i pad razine zdravstvene zaštite.
Izvršni direktori tog sektora predviđaju da će za uspješno suočavanje s tim promjenama u okruženju ključne poslovne strategije biti snažno investiranje u istraživanje i razvoj (74% ispitanika), sklapanje saveza i partnerstava (52%), fokus na talentirane zaposlenike (41%), razvijanje što kvalitetnijeg odnosa s kupcima (37%) i modernizacija procesa u prodaji i marketingu (36%).
Više od dvije trećine ispitanika smatra da će budućnost farmaceutske i biotehnološke industrije ovisiti o budućim proizvodima i uslugama, koji danas još ne postoje u njihovoj ponudi. Većina tvrtki prepoznaje nužnost poboljšanja vlastite sposobnosti primjene istraživačkih ideja na nove proizvode tj. potrebe skraćivanja razdoblja od znanstvenog otkrića do lansiranja proizvoda na tržište.
Ispitanici stavljaju snažan naglasak na zapošljavanje vrhunskih znanstvenika i uspostavljanje dugoročnih istraživačkih partnerstva s tvrtkama, nevladinim organizacijama i akademskom zajednicom s ciljem poboljšanja produktivnosti njihovih odjela istraživanja i razvoja, navodi se u priopćenju Deloitta.