FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ISTRAŽIVANJE: STRUKA ODNOSA S JAVNOŠĆU U HRVATSKOJ JOŠ NIJE ZAŽIVJELA

ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Vodeće hrvatske tvrtke i državne institucije još nisu shvatile važnost struke odnosa s javnošću za napredak i uspjeh poslovanja te se u Hrvatskoj još traže modaliteti pozicioniranja struke, pokazali su rezultati istraživanja zagrebačke Agencije za odnose s javnošću SPEM.
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Vodeće hrvatske tvrtke i državne institucije još nisu shvatile važnost struke odnosa s javnošću za napredak i uspjeh poslovanja te se u Hrvatskoj još traže modaliteti pozicioniranja struke, pokazali su rezultati istraživanja zagrebačke Agencije za odnose s javnošću SPEM.#L# Istraživanje, čiji su rezultati predstavljeni u sklopu Prve hrvatske konferencije o odnosima s javnošću održane u Opatiji krajem studenog ove godine, provedeno je na uzorku od 300 najjačih - po veličini i prihodu - hrvatskih tvrtki, banaka i osiguravajućih društava, a po popisu Hrvatske gospodarske komore. Uz to, upitnik je poslan i na adrese 40-ak državnih institucija (od Vlade, ministarstava..). Ispunjene upitnike vratila su ukupno 133 ispitanika (115 tvrtki i 18 državnih institucija). Po riječima voditelja istraživanja Ante Šimunovića iz agencije SPEM, uzorak nije reprezentativan za cijelo hrvatsko gospodarstvo, jer njime nisu obuhavaćena mala i srednja poduzeća, ali rezultati ipak daju sliku trenutnog stanja struke odnosa s javnošću u Hrvatskoj. Od 133 tvrtke i državne ustanove koje su vratile ispunjene upitnike 46 posto ima zaseban odjel za odnose s javnošću, a 13 posto osobu, najčešće glasnogovornika - što je, napominje se, samo mali dio poslova odnosa s javnošću - zaduženu za to područje. Međutim, čak 41 posto ima osobu koja taj dio obavlja uz još neke druge poslove, što pokazuje da u organizacijskoj strukturi velikih tvrtki ili institucija poslovi još nisu zaživjeli u svom punom značenju te da se rade "usput". Po stupnju naobrazbe odnosno zvanja osoba koje se bave tim poslovima prevladavaju profesori s društveno- humanističkih fakulteta, novinari, ekonomisti i politolozi. Rezultati su pokazali da se tom strukom u Hrvatskoj većinom bave žene, njih 67 posto naspram 33 posto muškaraca, a prosječna dob je 38 godina. Rezultati koji govore o korištenju usluga agencija za odnose s javnošću (PR) vjerojatno su "porazni" za trenutačno 10-ak za to u Hrvatskoj registriranih agencija, jer od 133 tvrtke i institucije gotovo 62 posto ispitanih nikada nisu koristili takve usluge. Povremeno je usluge PR agencija koristilo oko 25 posto, a kontinuirano svega 13,5 posto tvrtki i institucija. Jednim dijelom su za to, kako drži Šimunović, odgovorne i same agencije jer se nisu dovoljno nametnule na tržištu i jasno pokazale zašto ih treba koristiti. No, gotovo 65 posto ispitanih smatra da će se u idućih deset godina u Hrvatskoj bar dio poslova odnosa s javnošću prepustiti upravo takvim agencijama, iz čega se izvodi zaključak o porastu shvaćanja važnosti PR struke. Primjena odnosa s javnošću kroz medije bilo je također dio upitnika pa su tako rezultati istraživanja pokazali da je više od pet konferencija za novinare u protekloj godini sazvalo svega 32 posto, a niti jednu 13,5 posto ispitanih. Pri tome, najčešći razlog sazivanja novinara u 47 posto tvrtki i institucija bilo je predstavljanje novih proizvoda, usluga ili projekata, dok je u njih 36 posto razlog bio predstavljanje rezultata poslovanja. Slična je situacija i s dostavljanjem priopćenja medijima ("press release"). Više od jednog mjesečno dostavlja 43 posto tvrtki, a najčešća tema obavijesti je o novim proizvodima, uslugama i projektima (kod 51 posto tvrtki). Dio pitanja se odnosio i na korištenje Interneta kao sve dominantnijeg "alata" mnogih struka pa tako i odnosa s javnošću. Rezultati su pokazali da čak 71 posto tvrtki i institucija ima svoju Internet ("web") stranicu, dok ih gotovo 16 posto nema. Velika većina ispitanih, čak 92 posto, kao najčešće korišteni Interent servis izdvaja elektronsku poštu (e-mail). Isto tako, oko 80 posto se slaže da će Internet u idućih deset godina imati vrlo veliku važnost dok oko 19 posto drži da će to biti nešto više važno nego danas. Pri tome, 75 posto ispitanih drži kako će se u tom, idućem desetogodišnjem razdoblju, većina tvrtki oglašavati upravo putem Interneta, 59 posto smatra da će gotovo sva pisana komunikacija ići putem e-maila, a 42 posto očekuje i porast prodaje preko Interneta (što danas koristi svega 11 posto ispitanih tvrtki). Uz Interent, a s obzirom na budućnost i razvoj struke u Hrvatskoj u idućih deset godina, gotovo 76 posto ispitanih tvrtki i institucija slaže se da će mediji i dalje bitno utjecati na mišljenje javnosti. (Hina) tam db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙