OPATIJA, 1. prosinca (Hina) - Procvat struke odnosa s javnošću u zadnjih nekoliko godina u svim dijelovima hrvatskog društva - od države, lokalne uprave i samouprave, političkih stranaka do cjelokupna gospodarstva - zahtijeva njezino
jasno definiranje kako bi se Hrvatska i u tome približila međunarodnim standardima, istaknuto je danas na 1. hrvatskoj konferenciji o odnosima s javnošću u Opatiji.
OPATIJA, 1. prosinca (Hina) - Procvat struke odnosa s javnošću u
zadnjih nekoliko godina u svim dijelovima hrvatskog društva - od
države, lokalne uprave i samouprave, političkih stranaka do
cjelokupna gospodarstva - zahtijeva njezino jasno definiranje kako
bi se Hrvatska i u tome približila međunarodnim standardima,
istaknuto je danas na 1. hrvatskoj konferenciji o odnosima s
javnošću u Opatiji.#L#
Na skupu su se okupili vodeći stručnjaci s tog područja iz Hrvatske
i inozemstva.
Povećanje broja ljudi koji se bave odnosima s javnošću često nije
pratila primjerena stručna i obrazovna kvaliteta pa se u Hrvatskoj
još događaju propusti i vrlo često se odnosi s javnošću
poistovjećuju s glasnogovorništvom, što je tek jedan od dijelova te
struke. Stoga, kako je rečeno, valja mnogo jače promicati struku
stalnom izobrazbom, posebno poslovoditelja u tvrtkama te čelnih
ljudi u državnim ustanovama, koji još nisu shvatili pravu ulogu i
važnost odnosa s javnošću za napredak i razvoj.
O funkcioniranju odnosa s javnošću i na državnoj i na županijskoj
razini, jednoj od današnjih tema, vlastita su iskustva predočile
Vjera Šuman iz Odjela za informiranje Ureda Predsjednika Republike
Hrvatske i Darija Bartulin iz Vladina Ureda za odnose s javnošću.
Obje drže da je i taj segment oživio dolaskom nove vlasti nakon
siječanjskih izbora te da su oba ureda postala otvorenija i
pristupačnija za komunikaciju nego prije ne samo za novinare nego i
za građanstvo. Naglasile su kao i drugi govornici da tu struku treba
što prije zakonski urediti i uvesti poseban studij za izobrazbu
takvih stručnjaka.
O mogućnostima i perspektivama obrazovanja PR (Public relation -
odnosi s javnošću) managera u Hrvatskoj govorio je Stjepan Malović
s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Trenutačno u Hrvatskoj
postoji predmet (kolegij) odnosa s javnošću na studiju
politologije u Zagrebu, a već duže vrijeme priprema se i osnivanje
posebnog studija, što je opterećeno administrativnim i zakonskim
problemima vezanim uz Sveučilište. Još nije jasno definirano kako
bi se taj studij točno zvao, koliko bi trajao i bi li bio dodiplomski
ili poslijediplomski studij.
Održane su i dvije radionice s iskustvima o uporabi Interneta u
odnosima s javnošću te o odnosima s medijima. Predstavljeni su i
rezultati istraživanja PR agencije SPEM u Zagrebu, po kojima od 133
tvrtke i državne ustanove koje su vratile ispunjene upitnike 46
posto ima zaseban odjel za odnose s javnošću, a 13 posto osobu
zaduženu za to područje. Međutim, čak 41 posto ima osobu koja te
poslove obavlja uz još neke druge, što pokazuje da nisu svjesni
učinka te struke za napredak tvrtke. Po stupnju naobrazbe
prevladavaju profesori s društvenih fakulteta, ekonomisti i
politolozi. Muškaraca je 33 a žena 67 posto na tim poslovima, a
prosječna je dob u onih koji se bave tim poslovima 38 godina.
Predstavljen je i drugi broj glasila Hrvatske udruge za odnose s
javnošću (HUOJ), koji su i organizatori konferencije.
Konferencija nastavlja rad sutra kad će o PR-u ili OJ-u govoriti
otvoreno novinari, OJ manageri, glasnogovornici i drugi, a bit će i
predstavljen natječaj za nagradu HUOJ-a na području OJ-a.
(Hina) tam mć